Malezya Mobilya Fuarı MIFF 2016 Yine Görkemli Geçti

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi - furniture - wood - design - dizayn - aksesuar - kenarbandı - edgeband - makine -woodworking - woodworkingmachinery - fair - mobilya fuarları - woodworking machinery - ahsap makineleri- glue-yapıştırıcı tutkal-

Malezya Mobilya Fuarı MIFF 2016 Yine Görkemli Geçti

10-05-2016
Malezya Mobilya Fuarı MIFF 2016 Yine Görkemli Geçti
Kuala Lumpur’un iki tanınmış fuar alanş Putra Dünya Ticaret Merkezi (PWTC) ve Matrade Fuar ve Sergi Salonu (MECC) bu yıl eş zamanlı olarak Malezya’nin en büyük mobilya fuarı MIFF’e ev sahipligi yaptı. EKIN Yayin Grubu’nun VIP konuğu olduğu ve Yarışma Ödülleri Jüri Baskanlığı yapmanın yanısıra dergilerini de dağıttığı fuarın katılımcıları arasında Istanbul Mobilya Fuarı ISMOB da vardı. Turkiye’den 50 kişilik bir ziyaretci heyetinin yanı sıra MOSDER Genel Sekreteri Abdullah Tuglu’nun da ziyaretçileri arasında olduğu fuar, uluslararsı niteliği ve canlı etkinlikleri ile yine muhteşemdi.

ÖNEMLİ BİR AHŞAP VE MOBİLYA PAZARI : MALEZYA

Malezya hem gelişkin ham madde kaynakları, uygun işgücü hem de ahşap ve mobilya imalatında geleneksel deneyimlere sahip olması açısından önemli bir pazar konumunda. Bölgenin en güney ucundaki ülkeler arasında bu anlamda üretemi olmayan Singapur’un da, modern ve yaygın üretim altyapısına sahip olmayan Endonezya’nın da, gereden gelmekte olan Tayland’ın da önünde.

Petrol zengini olan ülkenin bu gelişkin altyapısı, modern ticari ve iletişim ağı, hem finansman, hem teknoloji, hem de pazarlama anlamında kendisine bir sağlarken, bu durum turizm, tanıtım ve fuarcılık sektörüne de yeteri kadar yansımış gözüküyor. İşte bu kazanımlardan biri olan MIFF, Malezya’nın başkenti Kuala Lumpur’un merkezindeki iki önemli fuar merkezi üzerinde bu yıl da önemli firmalar ve markaları ağırlarken, oldukça kozmopolit bir ziyaretçi kitlesini de yine fuara çekmeyi başardı.

GÜNEYDOĞU ASYA’NIN EN ÖZGÜN ETKİNLİĞİ

Malaysia International Furniture Fair (MIFF), Güney Doğu Asya’da mobilya sektörünün yükselmeye başladığı bir dönemde, komşu ülkelerinin rekabetçi konumlarını da değerlendirerek artık Malezya’da da uluslararası standartlarda bir fuar olması gerektiğine karar veren mobilya ve ahşap endüstrilerinin dernekleri ve bakanlığın desteği ile açılışını 1994 yılında gerçekleştirmiştir.

 

Bugüne kadar izlediği istikrarlı çizgi ve uluslararası niteliği ile bölgedeki diğer fuarlardan oldukça farklı bir profil çizmekte olan ve belki de Batı dünyasının ilk tanıdığı bölge fuarlarından olan MIFF, yıllar içerisinde ülke içi ve dışından sıkı birrekabetçi ortamla karşılaşsa da yerel otoritelerinden de desteğiyle çizgisinden ödün vermeden çıtayı hep yukarı doğru yükseltmiş ve 5 yıl once hisselerinin tamamını satın alan dünyanın önde gelen fuar organizatörlerinden UBM’e satılmıştır.

 

Furniture China ile birlikte UBM’in tüm dünyadaki mobilya fuarlarının liderliğini yapmakta olan MIFF, her dönemde sadece Malezya mobilya endüstrisinin değil, ülkenin ahşap endüstrisinin de önemli partnerlerinden biri olmuştur.

 

FUAR KAPILARINI 22. KEZ AÇTI

 

Bölgenin en özgün mobilya fuarları olan ve gerek etkinlikleri, gerekse de katılımcı ve ziyaretçi profili açısından Malezya’yı uluslararası alanda en iyi biçimde temsil eden Malezya Mobilya Fuarı 2016 yılında da özelilğinden hiçbir şey kaybetmemişti.

 

Fuarin açılış töreninde Malezya Ormancılık Bakanı Amar Douglas Embas ile MIFF Baskani Tan Chin Huat ve UBM Asya yöneticisi Jimme Essink birer konusma yapti. Bu yıl 22.si gerçekleşen MIFF’in katılımcıları arasında Malezya’nın haricinde Çin, Tayvan, Kore, Endonezya, Japonya, Hindistan, Italya, Vietnam, Finlandiya, Fransa, ABD, Hong Kong, Ispanya ve Türkiye de bulunuyor. Bu yıl katılımcılarının beşte birini yeni firmaların oluşturduğu MIFF toplam 80.000 m2 üzerinde bir alanda gerçekleşmesine karşın, iki yıl sonra yeni açılacak olan Malezya Uluslarası Ticaret Merkezi MITEC’in de inşaasının tamamlanmasıyla toplam kapasitesininin 100.000 m2’yi geçmesi bekleniyor.

15 ÜLKEDEN 500 FİRMA, 130 ÜLKEDEN 20.000 ZİYARETÇİ

Sonuç raporunda da belirtildiğine üzere,15 ülkeden 500 firmanın ürünlerini yaklaşık 130 ülkeleden gelen 20,000 ziyaretçi ile buluşturarak bugüne kadarki fuarların rekorunu kıran MIFF 5 gün boyunca 908 milyon ABD Doları iş bağlantısı yapılmasına aracı oldu. Bu da bir önceki yıla gore fuarın ziyaretçilerinin toplam satışlarının %5 oranında arttığı anlamına gelir.

Bunun yanısıra geçen yılın yabancı ziyaretçisindeki %3’lük artışın üçte birinin yeni ziyaretçi olması da fuarın uluslararası niteliğinin önemli göstergelerinden. Geleneksel ziyaret kaynaklarının dışında, bu yıl özellikle Japonya ve Avusturya’dan gelenlerinin sayısında hatırı sayılır bir artış yaşanmasının yanısıra içlerinde Türkiye’de dahil olmak üzere Avrupa’dan gelenler de bu artış içerisinde önemli bir role sahip olmuştur.

ETKİNLİKLER, ETKİNLİKLER

Fuar bu yıl yine sektörü bilgilendiren zengin etkinliklere, panel ve seminerlere sahne oldu. Aralarında Federmobili’den Mauro Mamoli’nin konuşmacı olduğu İtalyan Mobilya Pazarı semineri, Patrizia Torelli’nin sunduğu Avusturalya Mobilya Tasarımı”, Prof. Dr. Jega Ratnasingam’ın sunduğu “Yapısı ve Finish Kalitesi Açısından Malezya Ahşabı” konuşması, Philip Yap’ın sunduğu “Doğru Tasarımlar”, Shinichi Mitsukinin tanıttığı “Geleceğin Tasarım Konsepti” gibi etkinlikler katılımcı ve ziyaretçilerinin yoğun ilgisini çekti.

MIFF – ALİBABA İŞBİRLİĞİ

Fuarın en yenilikçi yönlerinden biri UBM ile Alibaba arasında ilk kez bu yıl MIFF fuarında denenen bir ortak çalışma oldu. Söz konusu stratejik işbirliği çerçevesinde alibaba.com platformunun yeni nesil O2O (online to offline) ticari sigorta programı ilk kez Çin dışında bir ülkede, Malezya’da denenerek MIFF fuarının katılımcı ve ziyaretçileri  ile paylaşıldı. Buna gore Alibaba web sitesi bir üyelik programı gerçekleştirerek kendileri ile çalışan ticari kuruluş ve kişileri, bir üyelik çerçevesinde MIFF fuarındaki ticari faaliyetlerinden ötürü 40.000 ABD doları değerinde sigortalanıyorlar. Ayrıca fuar katılımcısı ve ziyaretçilerinin olası kayıpların engellenmesi ve ticari risklerinin azaltılması için Alibaba, ziyaretçilere birer gözlük temin ediyor. Bu ileri teknoloji ürünü dijital gözlüğü takanlar herhangi bir standa yaklaşırken, gözlüm camının kenarından o firma ile ilgili kuruluş tarihi, ürünleri, referansları, fuara kaçıncı kez katıldıkları gibi çeşitli veriler akmakta ve ziyaretçinin bir anlamda firmanın güvenilirliği ya da işine yararlığı konusunda ön bilgilenmesi sağlanmaktadır.

yazar

E-bülten için e-posta bırak