Kayalar Kimya, yeni depo ve ofislerle yurtdışı yapılanmasını güçlendiriyor

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi - furniture - wood - design - dizayn - aksesuar - kenarbandı - edgeband - makine -woodworking - woodworkingmachinery - fair - mobilya fuarları - woodworking machinery - ahsap makineleri- glue-yapıştırıcı tutkal-

Kayalar Kimya, yeni depo ve ofislerle yurtdışı yapılanmasını güçlendiriyor

01-10-2017
Kayalar Kimya, yeni depo ve ofislerle yurtdışı yapılanmasını güçlendiriyor
Ürettiği boya ve vernikleri Genç, Düfa, GençNoroo ve Woodsol markalarıyla iç ve dış pazarlara sunan Kayalar Kimya, orta vadeli hedefleri kapsamında yurtdışı yapılanma çalışmalarına hız verdi. 2016 yılında İtalyada yeni ofis ve depo kurdukları bilgisini veren Kayalar Kimya Yönetim Kurulu Başkanı Ersin Kayalar, ayrıca bölgede mobilya ve inşaat sektöründeki sorunların çözümüne katkı sunmak amacıyla Antalya’da Boya Teknoloji Merkezi açtıklarını söyledi. Kayalar Kimya olarak orta vadede alanında Avrupa’da ilk beş firma arasında girmeyi hedeflediklerini açıklayan Kayalar, "Bu hedef doğrultusunda İtalyada olduğu gibi özellikle stratejik öneme sahip ülkelerde yeni depo ve ofisler açmayı planlıyoruz" dedi.

Kayalar Kimya olarak halen yaklaşık 60 ülkeye ihracat yaptıklarını bildiren Ersin Kayalar, yurtdışında açacakaları yeni depo ve ofisilerle hem yurtdışı yapılanmalarını güçlendireceklerini hem de ihracatın toplam satışlar içindeki payını artıracaklarını ifade etti.  Şu anda ihracatın toplam satışları içindeki payının yüzde 35 olduğunu söyleyen Kayalar, söz konusu oranın giderek arttığını vurguladı. İhracattaki performanslarının bir sonucu olarak Genç markalarının 2016 yılı Aralık ayı itibarıyla Ekonomi Bakanlığı tarafından Turquality kapsamına alındığı biligisini veren Kayalar, "Böylece Genç markamız, alanında Turquality kapsamına alınan ilk marka oldu. Genç markasıyla iç pazarda yüzde 23’lük paya sahibiz. İhracat yaptığımız Cezayir, Azerbaycan, Özbekistan, İran ve Gürcistan’da pazar lideri konumundayız. Ayrıca var olduğumuz diğer pek çok ülkede ise ilk üç marka arasında yer alıyoruz" şeklinde konuştu.

Akrilik seri boya ve vernik  ürün gamını tamamladı

Katma değeri artırmak ve yeni ürünler geliştirmek için Ar-Ge çalışmalarının sürdüğünü anlatan Ersin Kayalar, bu yılki bütçelerinin yüzde 2'lik kısmını Ar-Ge'ye ayırdıkları bilgisini verdi. Ar-Ge kapsamında geliştirdikleri akrilik seri boya ve vernik ürün gamını tamamladıklarını açıklayan Kayalar, böylece Sertlake isimiyle birçok yüzeye uygulanabilir bir boya satışa sunduklarını, söz konusu boya ile kapıları boyarken metal kapı pervazları için başka bir boyaya ihtiyaç duyulmadığını vurguladı.

Öte yandan iki yeni poliüretan boya formüle ettiklerini bildiren Kayalar, şunları söyledi: "Pazarda istenen ve ihtiyaç duyulan tüm özellikleri tek bir üründe topladık. Örneğin, derin bir görüntü, yüksek sararma direnci, yüksek parlaklık gibi özellikleri tek boya ile elde edebiliyorsunuz. Bunun yanı sıra katkı ürün grubumuzu pazara sunduk. Uygulama yapan ustalar, gerek hava koşulları, gerekse uygulama ortam şartları gibi nedenlerle yaşadıkları uygulama problemlerine kolayca çözüm üretebilecek. Tüm iş ortaklarımızın üretim tesislerine uyumlu yeni ürünlerimiz ile her zaman müşterilerimizin çözüm ortağı olma hedefiyle çalışmalarımıza devam ediyoruz."

Yeni markalarla faaliyet alanını genişletti

Üretime başladıkları 1976 yılından kısa süre sonra oluşturdukları Genç markasıyla mobilya boya ve vernikleri üretimi yaptıklarını hatırlatan Ersin Kayalar, 1995'te ise Türkiye imalat sanayiideki hammadde ihtiyacını karşılamak amacıyla Kayalar Kimya Hammadde'yi kurduklarını söyledi. 2005 yılında alanında Avrupa’nın önde gelen firmalardan Alman Meffert AG ile yaptıkları ortaklık ile Düfa markasını Türkiye'ye getirdiklerini, böylece inşaat boyaları sektörüne de girdiklerini açıklayan Kayalar, 2009'da ortaklığın tüm haklarını satın alarak Türkiye ve 18 ülkede üretim ve satış haklarının sahibi olduklarına dikkat çekti. 2007 yılında İspanya'da açtıkları ofisin ardından 2012'de mobilya boya ve vernikleri alanında faaliyet gösteren Gralsa markası ve üretim tesislerini satın aldıklarını hatırlatanKayalar, "Güney Kore'nin önde gelen markalarından Noroo Paint ile yaptığımız stratejik ortaklık ile sanayi boyaları alanına yatırımlar yaptık ve 2012 yılında GençNoroo markasıyla sanayi boyaları üretimine başladık. Bu yıl ise dış mekan ahşap boya ve vernikleri alanına yatırım yaparak Woodsol markasını tüketicilerin beğenisine sunduk" diye konuştu.

Sektörde, Avrupa'nın en büyük tesislerinden birine sahip olduklarını belirten Ersin Kayalar, tam otomasyonla üretim yapan ve ileri teknolojilerle donattıkları İstanbul tesisilerinin toplam 56 bin 500 metrekare alana ve yıllık 54 bin ton üretim kapasitesine sahip olduğunu söyledi. 11 bin metrekare alan üzerine kurulu İspanya'daki tesislerinin ise yıllık 6 bin ton kapasiteyle ürütim yaptığını bildiren Kayalar, yüzde 23'lük iç pazar

payı ile sektörün önde gelen

firmaları arasında yer aldıklarına dikkat çekti.

 

yazar

Nesip Uzun-editor yazısı

E-bülten için e-posta bırak