Dünya mobilya sektörüne kısa bir bakış: Editör/Nesip Uzun

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi - furniture - wood - design - dizayn - aksesuar - kenarbandı - edgeband - makine -woodworking - woodworkingmachinery - fair - mobilya fuarları - woodworking machinery - ahsap makineleri- glue-yapıştırıcı tutkal-

Dünya mobilya sektörüne kısa bir bakış: Editör/Nesip Uzun

02-07-2021
Dünya mobilya sektörüne kısa bir bakış: Editör/Nesip Uzun
Mobilya pazarının en büyük segmenti Salon ve Yemek Odası Mobilyaları segmentidir. Oturma odalarında, salonlarda, salonlarda, lobilerde ve yemek odalarında bulunan mobilyaları içerir. Segment, özellikle tüketicilerin evlerinde konfor ihtiyacı ile hareket ediyor. 2019 yılında, segmentin dünya çapındaki geliri 452 milyar ABD doları olarak gerçekleşti.

 

 Mobilya pazarı kendi içinde yedi bölüme ayrılmıştır: Salon ve Yemek Odası Mobilyaları, Yatak Odası Mobilyaları, Mutfak Mobilyaları, Plastik ve Diğer Mobilyalar, Ofis Mobilyaları, Lambalar ve Aydınlatma ve Zemin Kaplama. 

 

Yatak Odası Mobilyaları segmenti, yataklar, şilteler ve ayrıca dolaplar, komodinler ve şifonyerler gibi günlük yatak odası ürünlerini içerir. Oldukça muhafazakar Yatak Odası Mobilyası pazarında yenilik, tüketicilere doğrudan konfor ve rahatlık sunmaya odaklanan perakendecilerden geliyor. Yatak Odası Mobilyası segmenti, 2019 yılında Mobilya pazarının gelirinin %21'ini oluşturdu

 

 

  Mutfak Mobilyaları segmentinin büyümesi, tüketicilere daha geniş bir ürün yelpazesi sunmak için kullanılan malzeme ve tasarımlardaki gelişmelerden kaynaklanmaktadır. Bu segmentten elde edilen gelirler 2019'da 156 milyar ABD Doları'na ulaştı; 2018 yılına göre %3,2 artış.

Ofis Mobilyaları segmentinin büyümesi, yenilikçi ürünlerin geliştirilmesinin yanı sıra modern ve kaliteli ergonomik mobilyaların ofisler tarafından benimsenmesi gibi faktörlerden kaynaklanmaktadır. 2023 yılına kadar, dünya çapında Ofis Mobilyası segmenti gelirinin yaklaşık 132 milyar ABD Doları'na ulaşacağı tahmin edilmektedir.

 



Lambalar ve Aydınlatma segmenti, Mobilya pazarının gelirinin %15'ini oluşturuyor ve temel olarak, daha enerji verimli ışık kaynakları konusunda dünya çapında daha katı düzenlemelere yönelik baskıdan kaynaklanıyor.

Zeminlerin geliştirilmiş konforu, su geçirmezliği ve dayanıklılığının yanı sıra tüketicilerin daha pahalı malları satın alma eğilimi, Zemin Kaplama segmentinin büyümesini hızlandırıyor. Zemin Kaplama segmentinde 2019 yılında 152 milyar ABD Doları gelir elde edildi.

Bu Plastik ve Diğer Mobilya segmenti, ahşap dışındaki malzemelerden yapılmış mobilyaları içerir. 2019 yılında 22 milyar ABD doları olan dünya çapındaki gelirin 2023 yılına kadar 24 milyar ABD dolarına yükselmesi beklenmektedir.



Mobilya pazarının pazar payı açısından ana kilit oyuncusu İsveç şirketi IKEA'dır. 45 milyar ABD dolarından fazla olan IKEA, mobilya şirketleri arasında açık ara en yüksek satışa sahip. Bununla birlikte, e-ticaret mobilya endüstrisinin büyümesini daha da artırdığı için, yalnızca çevrimiçi olarak satılan en büyük ev eşyası perakendecilerinden biri olan Wayfair, gelecekteki işleri için büyük bir potansiyele sahiptir.

Şu anda piyasayı şekillendiren trendler: artırılmış gerçeklik uygulamaları, üretken tasarımlar, çevre dostu malzemeler ve entegre teknoloji. 3D baskılı mobilyalardan akıllı aydınlatmaya kadar, Mobilya pazarında tasarım, üretim ve malzemede yenilikler yaşanıyor.

 

 Toplumun belli kesimlerinde yükselen yaşam standartları ve daha yüksek gelir nedeniyle tüketiciler mobilyalarını daha sık değiştiriyor. 2019'da Mobilya pazarı, 2018'e kıyasla yıllık %3,9'luk bir büyümeyi temsil eden toplam dünya çapında 1.417 milyar ABD doları gelir elde etti.

  Mobilya pazarı çoğunlukla genel olarak tüketici harcamaları tarafından yönlendiriliyor. Tüketici harcamaları çeşitli faktörleri hesaba katar; kişi başına gelir, hane halkı borç seviyeleri ve tüketici beklentileri gibi. Harcanabilir gelirdeki istikrarlı artış ve buna bağlı olarak yaşam standartlarındaki artış, mobilyaya olan sürekli talep gibi pazarın sürekli büyümesinden sorumludur. Artan internet ve akıllı telefon kullanıcılarının sayısı yalnızca tüketici davranışlarını değiştirmekle kalmadı, aynı zamanda satış kanallarını ve perakende ortamını da kökten değiştirdi. Tüketiciler tarafından online alışverişin benimsenmesi, mobilyayı bu açıdan en hızlı büyüyen pazarlardan biri haline getirdi.

e-ticaret raporu 2020. Dijital Pazar Görünümü

 2020'de küresel e-ticaret pazarı iki trilyon ABD doları eşiğini geçecek. 2019 yılında 862,6 milyar ABD Doları tutarındaki satışla Çin, e-ticarette açık bir şekilde bir numaradır ve rapor, 2025 yılına kadar liderliğini sürdüreceğini gösteriyor. Artan sayıda Asyalı tüketicinin artan satın alma gücü ve özellikle mobil cihazlarda internet penetrasyonu nedeniyle e-ticarete erişim

 Mobilya ve Ev Aletleri segmenti, küresel e-ticaret pazarına 351,9 milyar ABD doları katkıda bulunuyor. 2019'da pazar büyüklüğü Çin'de 110,8 milyar ABD dolarına ve ABD'de 62,2 milyar ABD dolarına ulaşırken, Avrupa'nın geliri 50,7 milyar ABD doları olarak gerçekleşti

Uzman görüşü:

 Bugüne kadar, kısmen yüksek nakliye maliyetleri ve bu – genellikle pahalı – ürünlerin gerçek hayatta nasıl görüneceği konusundaki endişeler nedeniyle, müşterilerin mobilya ve aletleri çevrimiçi satın almaları alışılmadık bir durum olmaya devam ediyor. E-Ticaret mobilya perakendecileri, hizmet kalitesini artıran ve ürün önerilerini kişiselleştiren AI uygulamaları ve görsel arama teknolojileri ile alıcıları cezbetmektedir. Başarılı bir strateji, genellikle belirli bir ürün grubu üzerinde uzmanlaşmayı ve net fiyatlandırma yapıları sunmayı, dağıtım maliyet tasarruflarını müşterilere aktarmayı içerir. Ücretsiz gönderim ve cömert iade politikaları, müşterilerin ihtiyatlı davranmalarının üstesinden gelmeye yardımcı olabilir.

Küresel mobilya pazarının 2020'de 564,7 milyar dolardan 2021'de 671,7 milyar dolara, %18'lik bir bileşik yıllık büyüme oranıyla (CAGR) büyümesi bekleniyor. Büyüme, esas olarak şirketlerin faaliyetlerini yeniden düzenlemesinden ve COVID-19'dan kurtulmasından kaynaklanıyor. daha önce sosyal mesafeyi, uzaktan çalışmayı ve operasyonel zorluklarla sonuçlanan ticari faaliyetlerin kapatılmasını içeren kısıtlayıcı sınırlama önlemlerine yol açan etki. Pazarın 2025'te %6'lık bir CAGR ile 850.8 milyar dolara ulaşması bekleniyor.

Asya Pasifik, 2020'de pazarın %45'ini oluşturan küresel mobilya pazarındaki en büyük bölgeydi. Kuzey Amerika, küresel pazarın %21'ini oluşturan ikinci en büyük bölgeydi. Afrika, küresel mobilya pazarındaki en küçük bölgeydi.

Online alışveriş için artan talebin, mobilya imalat pazarının büyümesine yardımcı olması bekleniyor. Üreticiler artık ürünlerini eskisinden daha geniş bir platformda satabilecek ve bu da coğrafi olarak müşteri tabanını artıracak ve mobilya üretim pazarının büyümesini sağlayacaktır. örneğin, e-ticaret portalları, tek bir coğrafyayla sınırlı üreticilere daha fazla maruz kalma sağlayarak mobilya üreticilerinin satışlarını artırdı.

Koronavirüs hastalığının (COVID-19) patlak vermesi, ticaret kısıtlamaları nedeniyle tedarik zincirlerinin kesintiye uğraması ve hükümetler tarafından küresel olarak uygulanan kilitlenmeler nedeniyle tüketimin azalması nedeniyle 2020 yılında mobilya imalat pazarında büyük bir kısıtlama görevi gördü.COVID 19, bulaşıcı bir hastalıktır. ateş, öksürük ve nefes almada zorluk gibi grip benzeri semptomlar.Virüs ilk olarak 2019 yılında Çin Halk Cumhuriyeti'nin Hubei eyaleti Wuhan'da tanımlandı ve Batı Avrupa, Kuzey Amerika ve Asya dahil olmak üzere küresel olarak yayıldı.Ulusal hükümetlerin kontrol altına alma adımları iletim, imalat faaliyetlerinin durmasına ve ülkelerin kilitlenme durumuna girmesiyle ekonomik faaliyette bir düşüşe neden oldu ve salgının 2020 boyunca ve 2021'e kadar işletmeler üzerinde olumsuz bir etkiye sahip olmaya devam etmesi bekleniyor.Bir 'kara kuğu' olayı olduğu ve pazardaki veya küresel ekonomideki devam eden veya temel zayıflıklarla ilgili olmadığı için mobilya imalat pazarının tahmin dönemi boyunca şoktan kurtulması bekleniyor.

Mobilya üreticileri, satış temsilcilerinin ürünlerini ve müşterilerini karar verme süreçlerinde sunmalarına yardımcı olmak için artırılmış gerçeklik teknolojilerine yatırım yapıyor. Artırılmış gerçeklik mobil uygulamaları, müşterilerin gerçek zamanlı olarak bir mobilyanın sanal 3D modelini gerçek bir odaya yerleştirmelerine olanak tanıyor. tüm açılarda ve konumlarda mobilya.Örneğin, IKEA'nın artırılmış gerçeklik uygulaması Place, müşterilerin satın almadan önce evlerinde 2.000'den fazla mobilya parçasını önizlemelerine olanak tanıyor.

Pazardaki başlıca şirketler arasında IKEA AB; Ashley Mobilya Sanayi A.Ş; Steelcase Inc; Tempur Sealy Uluslararası A.Ş; Leggett & Platt Anonim Şirketi.

Küresel mobilya pazarının kapsadığı ülkeler Avustralya, Brezilya, Çin, Fransa, Almanya, Hindistan, Endonezya, Japonya, Rusya, Güney Kore, İngiltere, ABD'dir.

Küresel mobilya pazarının kapsadığı bölgeler Asya-Pasifik, Batı Avrupa, Doğu Avrupa, Kuzey Amerika, Güney Amerika, Orta Doğu, Afrika'dır.

 

yazar

Nesip Uzun-editor yazısı

E-bülten için e-posta bırak