BETA Kimya, pandemiye rağmen yatırım ve üretimde hız kesmedi.

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi - furniture - wood - design - dizayn - aksesuar - kenarbandı - edgeband - makine -woodworking - woodworkingmachinery - fair - mobilya fuarları - woodworking machinery - ahsap makineleri- glue-yapıştırıcı tutkal-

BETA Kimya, pandemiye rağmen yatırım ve üretimde hız kesmedi.

09-01-2021
BETA Kimya, pandemiye rağmen yatırım ve üretimde hız kesmedi.
BETA KİMYA A.Ş. YENİ YATIRIMLARI VE İNOVATİF ÜRÜNLERİYLE 2020 YILINDA YÜZDE 35 BÜYÜDÜBETA KİMYA A.Ş. 2021 YILINA YÜZDE 50 BÜYÜME HEDEFİ İLE BAŞLIYORTürk kimya sektörünün öncü şirketlerinden BETA Kimya A.Ş., 2020 yılında tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 pandemisine rağmen yatırımda hız kesmeyerek büyümeyi sürdürdü. Temmuz ayında Ortadoğu ile Doğu Avrupa’nın en büyük yapıştırıcı ve tutkal üretim tesisinin temellerini atan BETA Kimya A.Ş., yeni normal şartlar altında yüzde 35 büyüme gerçekleştirerek önemli bir başarıya imza attı.

Ar-Ge yatırımlarını bir önceki yıla göre yüzde 12 artırarak, Apel ve Mitreapel markaları altındaki ürün yelpazesini de genişletmeye devam eden BETA Kimya A.Ş., 2020 yılında tamamen yerli know-how ile geliştirdiği 20 yeni ürünü sektöre kazandırdı. Dünya çapında beş kıtaya yayılan geniş ihracat ağına 10 ülke daha ekleyen ve ihracat yaptığı ülke sayısını 75’e yükselten şirket, 2021 yılında ise yüzde 50 büyüme hedefliyor.

 

Türkiye’nin en köklü ve yenilikçi şirketleri arasında yer alan BETA Kimya A.Ş., sektöre değer katan yeni yatırımlarla yüksek katma değer üretmeye devam ediyor. 2020 yılında, Covid-19 pandemisinin olumsuz etkilerine rağmen üretime ara vermeyen şirket, Ar-Ge ve inovasyondan aldığı güç ile hem iç Pazar hem de ihracattaki yükselişini sürdürmeyi başardı. 315 milyon TL’lik yatırım bedeline sahip yeni entegre üretim tesisi BETA Kimya GEBKİM Kampüsü’nü 2021 yılının Eylül ayında faaliyete almaya hazırlanan şirket, stratejik sektörlere hitap eden 5 yeni ürün kategorisine daha adım atacak.

 

Cihat Sayacı: “BETA Kimya’nın genlerinde daima üretmek ve büyümek var”

 

Pandemi koşullarının getirdiği tüm zorluklara rağmen 2020 hedeflerine ulaştıklarını belirten BETA Kimya A.Ş. Genel Müdürü Cihat Sayacı, “2020 yılına başlarken gündemimizde yeni entegre üretim tesisi yatırımımız, Ar-Ge projelerimiz, farklı sektörlere hitap eden inovatif ürünler ve elbette ihracat ağımıza eklenecek yeni pazar hedeflerimiz vardı. Ancak beklenmedik şekilde ortaya çıkan, insan hayatı ile ekonomiyi ve ticareti aynı anda tehdit eden Covid-19 pandemisiyle karşı karşıya kaldık. Ancak 34 yıldır olduğu gibi biz yine Türkiye için üretmeye devam ettik. Karamsarlığa kapılmadık ve yeni normal şartlara hızla adapte olduk. Elbette insan hayatı birinci önceliğimiz oldu ve çalışanlarımızın sağlığını koruyarak tüm ofis içi iş disiplinlerimizi hibrit ve dijital platformlara taşıdık. Bu sayede, üretimde dahi dönüşümlü çalışma modelini uygulayarak çarkların dönmesini sağladık. Çünkü üretmek, değişime hızla adapte olmak ve insanımızın ihtiyaçlarına anında yanıt vermek bizim genlerimizde var. Sürecin başı olan Mart, Nisan ve Mayıs aylarında ihracatta aldığımız siparişlerin üretimine odaklandık. Sanal fuar katılımlarımızla yeni pazarlara ulaştık. Böylece ihracat yaptığımız ülkeler arasına 10 ülke daha ekleyerek, 5 kıtada toplam 75 ülkeye ihracat yapma başarısı gerçekletirdik. 2020 yıl sonu itibariyle ihracat gelirlerimizin, toplam ciromuzdaki payını da yüzde 60’a yükseltmeyi başardık.” dedi.

 

Sayacı: “Pandemi döneminde yeni nesil 20 ürünü piyasaya sunduk”

 

Ar-Ge ve inovasyon odaklı kurum kültürleri sayesinde, pandemi sürecinin başında 1 ay gibi çok kısa bir zamanda dezenfektan kategorisine adım attıklarına değinen Sayacı, ”BETA Kimya A.Ş. olarak tamamı Türk mühendislerden oluşan Ar-Ge ekibimizle antibakteriyel dezenfektan çalışmalarımıza başladık. Bir ay gibi kısa bir sürede teknik aerosoller kategorisindeki tecrübemizi, insan hayatına katkı sunmak adına dezenfektanlara taşıdık. Mitreapel Hunter Antibakteriyel Dezenfektan ürünlerimizi sprey ve sıvı formlarda hızla piyasaya sunduk. Sadece Türkiye’de değil, ihracatta da pek çok ülkeye dezenfektan ürünlerimizi ulaştırdık. Bu başarı, bizim ne kadar proaktif ve know-how zengini bir şirket olduğumuzu da ispatlıyor. 2020 yılında toplam 9 kategoride 150’den fazla ürüne ulaştık. Yıl içinde inşaat, mobilya, sağlık, otomotiv ve tekstil gibi pek çok sektöre hitap eden 20 yeni ürün geliştirdik. Böylece Apel ve Mitreapel markalarımızla etki sahamızı daha da genişlettik.” diye konuştu.

 

yazar

Nesip Uzun-editor yazısı

E-bülten için e-posta bırak