Avrupa Mutfak Mobilyası Pazarındaki Son Gelişmeler

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi - furniture - wood - design - dizayn - aksesuar - kenarbandı - edgeband - makine -woodworking - woodworkingmachinery - fair - mobilya fuarları - woodworking machinery - ahsap makineleri- glue-yapıştırıcı tutkal-

Avrupa Mutfak Mobilyası Pazarındaki Son Gelişmeler

13-01-2012
Avrupa Mutfak Mobilyası Pazarındaki Son Gelişmeler
Avrupa mutfak mobilyası pazarına bakıldığında, tahmin edilebileceği gibi en büyük global oyuncuların gerek teknoloji ve tasarım gerekse de pazarlama avantajlarını iyi kullanan Avrupa kökenli markalar olduğunu görmek kimseyi pek şaşırtmıyor. Ancak bu markaların pazar payları 2008 yılından bu yana kimi değişiklikler göstermekte ve inişli çıkışlı bir eğri çizmekte. Bu pazardaki son durumu siziler için özetleyelim istedik.
TOPLAM AVRUPA MUTFAK MOBİLYASI ÜRETİMİ 12.5 MİLYON EURO CİVARINDA
Avrupa'da mutfak mobilyası üretimi 2010 yılında %2.8 artarak 12,594 milyon Euro değerine ulaştı. Yerel tüketimdeki büyüme, ihracatlar ithalatlar karşısında hızla büyüdüğü için biraz daha düşüktü (%1.8). Bu dönemde Avrupa mutfak mobilyası ihracatı (özellikle de Asya Pasifik'e yapılanlar) %4.4 artarken, ithalat ise yüzde 2 civarında düştü. Aynı dönemde ihracat / üretim oranı %19.7'ye ulaşırken, ithalat / tüketim oranı 2008'deki %14.7 oranından 2010'da %13.9'a düşerek gerilediği gözlendi.

ALT SINIFA YÖNELİK MUTFAKLAR YÜKSELEN BİR TREND GÖSTERİYOR
Belki dünya pazarlarında birbiri ardına yaşanmakta olan finansal krizler ekonomik sektörde yol açtığı daralmalar, belki genel gelir düzeyindeki düşüşler belki de lüks konut yapımındaki azalmadan kaynaklı bir biçimde son araştırmalar pahalı mutfaklardan çok daha ekonomik ürünlere olan talebin artmasına yol açtığını göstermekte. Çoğu ülkede alt sınıfa yönelik mutfak mobilyası pazarında büyüme gözlenirken üst sınıfa yönelik pazarda ise hissedilebilir bir yavaşlama söz konusu.

Avrupa'da üretilen mutfak sayısı ve satış fiyatları ile bunların dağılımına bakıldığında ilk grupta bulunan yaklaşık 2.2 milyon mutfağın fabrika fiyatının 1,300 Euro'nun altında seyrettiği görülür ki, bu da katalog fiyatı olarak, cihazlar dâhil yaklaşık 3,000 Euro'luk bir son satış fiyatına karşılık gelimektedir.

Diğer grup içerisinde bulunan yaklaşık bir milyon mutfak ise 2,300 - 3,600 Euro fabrika fiyatından satılırken (cihazlar dâhil 5,500-9,000 Euro) iken daha üst sınıflara hitap eden 230,000 birim mutfağın ise cihazlar hariç fabrika fiyatının 5,000-7,500 Euro aralığında olduğu görülüyor. Bu satış rakamları da, üst gelir grubuna hitap eden mutfak satışlarında belirgin bir düşüşün yaşandığınıkanıtlamaktadır.

ÜRETİLDİKLERİ ÜLKE VE MARKALARINA GÖRE MUTFAK ÜRETİCİLERİNİN PAZAR PAYLARINDA YAŞANAN İNİŞ ÇIKIŞLAR
Yapılan araştırmalar, 17 AB ülkesinin mutfak üretimi konusundaki pazar payı performanslarının büyük oranda farklılık gösterdiğini ortaya çıkartmakta. Bu heterojen ve değişken trend son bir yıl içerisinde bariz bir biçimde tanınmış markaların satışlarına da yansıdı ve geçtiğimiz dönem içerisinde belli başlı tanınmış büyük oyuncuların kontrolündeki pazar paylarının da değişmesine yol açtı. Avrupa'nın en büyük mutfak mobilyası üreticisi Nobia, 2008 yılında toplam tedarikin %11.1'ini karşılarken şimdilerde 2008 yılına oranla bir miktar düşüş içerisine girerek pazar payı oranlarını %10.7 seviyelerinde korumaya çalıştığı görülüyor. Ancak bu düşüşe karşın Nobia hala Avrupa'da Pazar lideri konumunda.

IKEA ve Nobilia gibi önde gelen markalar ise rakiplerinin kotalarına erişecek kadar hızlı bir gelişme ile Avrupa mutfak pazarında sırasıyla ikinci ve üçüncü konuma geldiler. Pazar payları dağılımında sıralamayı değiştiren bir diğer gelişme de Howdens Joinery'nin 2010'da artık beşinci sıraya kadar gerilemiş olan ünlü Alman markası Alno'nun önüne geçerek dördüncü olması idi, Piyasanın yükselişte olan diğer tanınmış isimleri arasında ise, Hacker, SALM, Schueller, Nolte'yi sayabiliriz.

Küresel kriz Avrupalı oyuncular arasında konsantrasyon sürecini hızlandırdı. 2010 yılında ilk 20 şirket Avrupa'nın toplam mutfak mobilyası tedarikinin %60'ını karşıladı (2005'te bu oran %50'ydi).

MUTFAK MOBİLYASI İHRACATI DA YÜKSELEN BİR EĞRİ ÇİZİYOR 2010'da Avrupa mutfak mobilyası ihracatının toplam hacmi 2009'a göre %4.4 artış ile 2,482 milyon Euro seviyesinde gerçekleşti. Beş yıllık bir dönem göz önünde bulundurulduğunda ortalama yıllık büyüme %2.6 civarındaydı.

Kesin değerler bakımından Almanya 2010'da açık ara fark ile lider ihracatçı ülke pozisyonunu koruyarak mutfak mobilyası ihracatını 1,395 milyon Euro'ya çıkardı (2009'dan % 5.2 fazla). Almanya'yı 17 AB ülkesinden oluşan bölgeye ihraç edilen mutfak mobilyalarının % 23.52ini karşılayan İtalya takip etti. Danimarka ve İspanya ise sırasıyla toplam ihracatın %5.0 ve %3.7'sini karşılayarak üçüncü ve dördüncü oldular.

Mutfak mobilyası ihracatı hala çoğunlukla Avrupa bölgesine yapmakla birlikte (2010'da %86'ı) Asya Pasifik bölgesindeki ülkelere olan ihracat da düzenli bir biçimde artıyor. Kuzey Amerika'ya satılan mutfak mobilyası hacmi hem yıllık bazda (-%22) hem de 2005'ten bu yana (yıllık ortalama -%10) düşüş yaşadı.

AB ÜLKELERİNE OLAN MUTFAK İTHALATI İSE DÜŞÜŞE GEÇTİ
Yıllar süren istikrarlı bir büyümeden sonra mutfak mobilyası ithalatı için düşüş trendi 2008'de başladı. 2010 yılında ithalat 1,629 milyon Euro'ya (2009 ile 2010 arasında -%1.9) ulaştı. İtalya, Finlandiya ve İsviçre'den ithalat hızla artıyor. Fransa en yüksek ithal mobilya hacmini talep etmeye devam ederken (2010 yılında 422 milyon Euro, Fransa'yı. İsviçre (215 milyon Euro) ve Belçika (173 milyon Euro) takip ediyor. İthalatın seyri bir bütün olarak incelendiğinde ise, ürünlerin genellikle diğer Avrupa ülkelerinden geldiği ve toplam ithalatın yaklaşık %96'sının 27 AB ülkesine yapıldığı görülüyor.
yazar

E-bülten için e-posta bırak