ARAŞTIRMA DOSYASI: HİNDİSTAN MOBİLYA VE YANSANAYİ PANEL SEKTÖRÜ

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi - furniture - wood - design - dizayn - aksesuar - kenarbandı - edgeband - makine -woodworking - woodworkingmachinery - fair - mobilya fuarları - woodworking machinery - ahsap makineleri- glue-yapıştırıcı tutkal-

ARAŞTIRMA DOSYASI: HİNDİSTAN MOBİLYA VE YANSANAYİ PANEL SEKTÖRÜ

02-07-2021
ARAŞTIRMA DOSYASI: HİNDİSTAN MOBİLYA VE YANSANAYİ PANEL SEKTÖRÜ
Bu araştırmada, sınıfsal farklılıkları uç noktada bir ülke olan ve yüzyıllardır süren kast sistemi, farklı demografik yapısıyla HİNDİSTAN’ı pek çok yönüyle ele alacağız.Yıllar boyu İngiliz sömürgesi altında yaşayan 19. Yüzyılın ipek ve baharat ticaretinin merkezi olan Hindistan, onlarca dilin konuşulduğu birbirinden çok farklı inanç ve kültürlerin birarada yaşadığı ilginç bir mozaik, Bu mozik kendi içinden yüz milyonlarca nüfusa sahip yeni ülkeleri bağrından çıkarmasına rağmen bu gün hala dünyanın en kalabalık 2. nüfusuna sahip Ülke ve dünyanın en büyük ekonomisine sahip bir ülke.

                                                               

Uluslararası Para Fonu (IMF) yayınladığı raporda ülkelerin Gayrisafi Yurt İçi Hasılaları (GSYİH) baz alarak oluşturduğu dünyanın en büyük ekonomi sıralamasını yayınladı. Uzun zamandır listenin ilk sırasını işgal eden Amerika Birleşik Devletleri 20 trilyon dolarlık devasa ekonomisiyle küresel ekonominin yaklaşık %25’ini oluşturuyor. Çin, 13 trilyon dolarlık ekonomisiyle ABD ile olan farkı yıllar içerisinde kapatarak dünyanın en büyük ekonomisi olacağı öngörülüyor. Japonya yerini Çin’e devretmesiyle 3. Sıradaki yerini korumaya devam ediyor, Japon ekonomisi 4.9 trilyon dolar ile Almanya’nın önünde yer alıyor. Hindistan dünyanın en büyük ekonomileri sıralamasında 6. Sıradayken Türkiye ekonomisi TL’nin hızlı değer kaybıyla birlikte ülkemiz 20. sıraya gerilemiş oldu.

 

 .  

 

 

Dünyanın en hızlı büyüyen ekonomisi Hindistan, yarattığı pozitif ivmeyle küresel ekonomiye büyük katkı sağlıyor. KPMG Türkiye ve DEiK işbirliği ile hazırlanan ‘Hindistan Fırsat Analizi' raporuna göre; Hindistan'da GSYİH'nın 2020 yılına kadar 3,4 trilyon ABD Doları  olması bekleniyordu ancak Pandeminin uluslararası etkileri burada da ekonomide bu beklentileri etkiledi  buna rağmen 2025 mali yılına kadar 7 trilyon ABD Dolarına ulaşması bekleniyor.  Önümüzdeki 5 yıl içinde yüz milyarlarca ABD Dolarlık yeni yatırım girişi öngörülen Hindistan, doğrudan yabancı yatırımın en gözde ülkesi haline geliyor. OECD raporlarına göre  hindistan ekonomisi için 2021 yılı gsyh beklentisi %9,9 (önceki %12,6)

 

          Ekonomisi hızla gelişen Hindistan’ın son 12 ayda 17 yeni milyarder sahibi olduğu ve ülkedeki milyarder sayısının da 69’a yükseldiği bildirildi.
Forbes Zenginler Listesi’ne göre, Hindistan’ın en büyük özel sektör firması Reliance Endüstriler Başkanı Mukeş Ambani, 27 milyar dolarlık serveti ile bu yıl üçüncü kez en zengin Hintli unvanını aldı. Ambani’yi Londra’da yaşayan ve 26.1 milyar dolarlık servete sahip ‘çelik patronu’ Lakşmi Mittal takip etti.
           Forbes Hindistan Editörü İndrajit Gupta, bu sene yayınlanan zenginler listesine giren rekor sayıdaki milyarderin “dünyanın ağırlık merkezinin önümüzdeki 10 yıl içinde artarak Hindistan ve Çin’e kayacağına” net bir şekilde işaret ettiğini söyledi.
Bilgi ve teknoloji sektörünün önde gelen işadamlarından Azim Premji, 17.6 milyar dolar ile listede üçüncü sırayı aldı.
             Geçen sene 3’üncü olan Mukeş Ambani’nin kardeşi Anil Ambani ise, 13.3 milyar dolarlık servet ile bu yıl 6’ıncı sıraya düştü.
Listede ilk 40 sırada yer alan milyarderlerin servetinin 243 milyar dolara ulaştığı kaydedildi. En yüksek toplam servet 2007’de 351 milyar dolar olmuştu. Küresel ekonomik kriz Hindistan’ı da vurunca ilk 40 sıradaki Hintli milyarderin toplam net serveti yüzde 60 ulaşmıştı.

 

 Hindistan, mobilya imalat endüstrisi için önemli bir ithalat ve üretim merkezidir. Global Industry raporlarına göre Hindistan, üretim seviyeleri açısından çok umut verici bir geleceğe sahip dünyanın ilk 5 üreticisi arasında yer almaktadır. 

Hindistan bir yandan tam otomatik kurulumlara ve en son teknolojiye sahipken, aynı zamanda daha geleneksel süreçlere sahip tek makineler ve emek yoğun el işçiliğinin sürdüğü bir üretim ülkesidir. Hemen tüm dünyada olduğu gibi Hindistanda da mobilya sektörü önemli  istihdam sağlayan bir sektörlerden biridir. Bir ülke olarak Hindistan, küresel bir üretim merkezine dönüşme potansiyeline sahiptir

 

            1,4 milyar nüfusu ve 80 milyonluk ılımlı tahminiyle Almanya'nın tamamı kadar büyük olan ve daha cömert bir tahminle 300 milyon olan, gelişmekte olan bir Orta sınıf ile Amerika Birleşik Devletleri kadar büyüktür. Bu rakamlar Hindistan pazarının büyük potansiyelini göstermektedir ve bu nedenle birçok Avrupalı üreticiyi burada kendi üretim tesisleri ve güçlü yerel satış ve servis organizasyonu ile yerel üsler kurmaya teşvik etmiştir. Ancak diğer tüm Endüstriler gibi, özellikle altyapı ve lojistik söz konusu olduğunda, kendi zorlukları vardır. Bu konuların kurumsal düzeyde yeterli geliştirme ve planlama yoluyla ele alınması gerekir.

  Mobilya ve döşeme endüstrisi, büyüyen orta sınıftan büyük bir talebe tanık oluyor ve bu da hem uluslararası üreticileri hem de makine ve mobilya malzeme tedarikçilerini Hindistan'da üs kurmaya çekiyor. Dünyanın pek çok ülkesinden önemli sektör markaları burada aktif olarak direk veya temsilcilikler kanalıyla çalışıyorlar. Örneğin dünya marketler devi IKEA gibi şirketler, yerel talebi karşılamak için Hindistan'da merkezler kuruyor, ve aynı  zamanda potansiyel olarak Orta Doğu gibi Avrupa üzerinden hizmet verilen uzak bölgelere de buradan hizmet veriyorlar. Örneğin Homag ve Biesse, Leitz gibi uluslararası üreticiler, Hindistan'daki tesislerinden Hindistan pazarına ve ihracata yönelik makinelerini burada  üretiyorlar . Hindistan'a yatırım yapmak isteyen şirketler için doğru yeri seçmenin yanı sıra doğru satış ve satış sonrası ağı oluşturmaya odaklanmaları gerekiyor.

   gök, açık hava, bina içeren bir resimAçıklama otomatik olarak oluşturuldu

Hindistan Mobilya Endüstrisi, Talep Arzı aştığı için hızla büyümeye hazırlanıyor. Hindistan'da kişi başına yıllık mobilya tüketimi, uluslararası standartlarla karşılaştırıldığında düşük olduğu düşünülen ve dolayısıyla güçlü bir büyüme potansiyeli gösteren 2000 Rupi'den fazla değildir.

  • Mobilya ve Ev Gereçleri segmentinde gelirin 2021'de 1.529 milyon ABD Doları'na ulaşması bekleniyor.
  • Gelirin %8,66'lık bir yıllık büyüme oranı (CAGR 2021-2025) göstermesi ve bunun da 2025 yılına kadar 2,131 milyon ABD Doları tutarında bir pazar hacmi öngörmesi bekleniyor.
  • Mobilya ve Ev Gereçleri segmentinde, kullanıcı sayısının 2025 yılına kadar 266,1 milyon kullanıcıya ulaşması bekleniyor.
  • Kullanıcı penetrasyonu 2021'de %9.1 olacak ve 2025 yılına kadar %18,4'e ulaşması bekleniyor.
  • Kullanıcı başına ortalama gelirin (ARPU) 12,04 ABD Doları olması bekleniyor.
  • Küresel karşılaştırmada, çoğu gelir Çin'de elde edilecek (2021'de 83.718 milyon ABD Doları).
  • Mobilya ve Ev Eşyaları segmentinde, 2023 yılına kadar toplam pazar gelirinin %1'i online satışlardan elde edilecek.

Türkiye - Hindistan Stratejik Diyaloğu

Hindistan’ın, önümüzdeki 10 yılda dünyanın 3. büyük ekonomisi ve yüzyılın ortasındaki en büyük 2 ekonomiden biri olacağı tahmin edilmektedir . Forbes dergisinin yaptığı araştırmaya göre ABD ve Çin’den sonra en çok milyardere sahip ülke Hindistan’dır. Hindistan ekonomisi orta sınıfın istihdamını sağlayan, rekabet gücü yüksek hizmet sektörü; yoksul ve eğitimsiz kesimin istihdamını sağlayan tarım sektörü olmak üzere iki yönlü bir ekonomidir. Türkiye, Hindistan’ın 2016 yılı ihracatında 15. sırada, ithalatında ise 42. sırada yer almaktadır.

 

Türk Firmalarının Hindistan’daki projeleri :

Türk firmalarının ülkede yüklendiği müteahhitlik projeleri toplamı halihazırda yaklaşık 430 milyon Dolar civarındadır. Son dönemde, Türk firmalarınca üstlenilen projeler arasında Lucknow metro inşaatı, Mumbai metro inşaatı, Jammu Keşmir eyaletinde bir demiryolu tünel inşaatı ve çeşitli konut projeleri betonarme işleri bulunmaktadır.

 

 Dünyanın en büyük nüfusa sahip ülkelerden biri olan Hindistan ise; nüfus bakımından ikinci (1,366 milyar kişi), yüzölçümü bakımından yedinci (3.287.259 km²) büyük ülke olarak dikkat çekmektedir. Son dönemde istikrarlı bir büyüme çizgisi yakalayan ekonomisi ve   devlet yapısı ile 21. yüzyılın küresel güç adaylarından biri hâline gelmiştir. Hindistan’ın milli gücünü artıran unsurlar arasında dinamik bir büyüme yakalayan ekonomisi, sahip olduğu doğal kaynaklar, nükleer yeteneğiyle desteklenen askerî gücü, uzay ve bilgi teknolojisindeki birikimleri, genç, dinamik ve yetişmiş insan kaynağının fazla olması öne çıkmaktadır. Bu unsurlar, jeostratejik konumunun da desteğiyle Hindistan’a, gerek bölgesindeki gerek küresel çaptaki gelişmelerde etkileyici bir nüfuz ve etki kazandırmaktadır. Bugün Hindistan’da, 29 eyalet (federe devlet) ve 7 birlik bölgesi (bölge yönetimi) yer almaktadır.

 

Hindistan’da Türk firmaları nın karşılaştığı problemler

 Türk firmalarının Hindistan’da karşılaştığı başlıca sorunlar yüksek gümrük vergileri, bankacılık sistemlerinde işbirliği eksikliği, yüksek taşıma masrafları, yavaş bürokrasi,  korsan üretimin yarattığı haksız rekabet gibi sorunlar bulunmaktadır.

 

Türk - Hindistan ilişkileri çok eski dönemlere kadar uzanmaktadır. Kurtuluş Savaşı Döneminde O günkü adıyla Sovyetler Birliği’nden sonra  Türkiye’ye  dış yardımı yapan ülkelerden biri de Hindistan olmuştur.  İş Bankası’nın kurulmasında bu yardımların büyük desteği olmuştur. İlk resmî ilişkiler ise 1948 yılında başlamıştır. Hindistan ve Türkiye ilk ikili ticari anlaşmasını 1973'te imzalamıştır. 1980'li yıllara kadar kayda değer düzeye getirilemeyen ticari ilişkiler 1990'lı yıllarda belirgin bir şekilde gelişmeye başlamıştır. Demokrasi, laiklik, G20 üyeliği, Dünya Ticaret Örgütü üyeliği ve kalkınmacı ekonomilere sahip olması  ülkenin belirgin  özellikleridir.
Yatırım Potansiyeli Yüksek Sektörler: Tarımsal ürün ve gıda işleme, mobilya, tekstil ve hazır giyim, deri işleme, hazır giyim ve ayakkabı, halı, inşaat malzemeleri, tekstil kimyasalları, otomotiv yan sanayi, cam eşya, kuyumculuk, turizm ve otelcilik.


Türkiye - Hindistan ikili ticaretinde, 2019 yılında ticaret hacmi 7,801 milyar dolar, ticaret açığı ise Türkiye aleyhine 5,468 milyar dolar olmuştur. Türkiye’nin Hindistan’a ihraç ettiği başlıca ürünler; altın, mermer, yağlı tohumlar, mobilya yan sanayi ürünleri , kısmi mobilya satışı ve metal cevherleridir. Hindistan’nın Türkiye’ye ihraç ettiği başlıca ürünler; petrol yağları, sentetik filament iplikleri, taşıt parçalarıdır.

             Türkiye, büyüyen ekonomisi, geniş pazarı, askerî gücü, uzay ve bilişim teknolojisindeki üstünlüğüyle küresel bir güç olma yolundaki Hindistan'a gereken önemi vermektedir. Her iki ülke de birbirleriyle ilişkilerinde yeni ve gerçekçi açılımlar yapmanın gayreti içerisinde olup her alanda artan içerikli temaslarla birbirlerini yeniden keşfetmektedirler. Türkiye Kıbrıs başta olmak üzere diğer uluslararası sorunlarda Hindistan’ın desteğini almaya çalışmıştır. İzleyen dönemde BM, CICA, SAARC, ASEAN, gibi örgütler bünyesinde iki ülke arasında siyasi, ekonomik, kültürel ve güvenlikle ilgili alanlarda iş birliği imkanı zemini daha da güçlendirilmektedir.

Dünyadaki temel trendlere bakıldığında “toprak ve makineyi“ takiben “bilgi ve bilgiye dayalı ürünler“ temelli yeni ekonomi çağında küresel rekabet “mikro-milliyetçilik“, “entegrasyon“ ve “öngörülemezlik“ üzerinden gelişmekte, hayatın ve devletin yeni doğasını belirleyen meydan okumaların; “kaynak ve paylaşım krizi“, “üretim-tüketim-büyüme“ formülünün sürdürülemezliği, Çin kaldıracı ile “orta sınıfın tasfiyesi“, “enerji, su ve gıda güvensizliği“, hayatın her alanında “4. boyuta geçiş“, “işgücünde insan kaynağının tasfiyesi“, değişen devlet doğası ve beklenti yönetimi temelinde “sert güçten yumuşak ve akıllı güce geçiş“ olduğu temel referanslar olarak şekillenmektedir.

Tüm bu temel parametreler içerisinde, teknolojideki dönüşümler; yapay zeka, sanal/artırılmış gerçeklik ve mobilite merkezli gelişerek tüm insan hayatını ve doğasını değiştirmeye adaydır. “Endüstri 4,0“ ve “Toplum 5,0“ kavramlarının dünyanın dönüşümünü endüstri ve toplum boyutları ile yönetmek açısından önemli başlıklar olduğu aşikârdır. Bir diğer etken de Çin’in dünya sahnesinde her geçen gün etkinleşmeye başlamasıyla oluşturduğu türbülanstır. Yeni İpek Yolu projesi “Kuşak ve Yol“; hem karadan hem denizden yüzden fazla ülkeyi ilgilendiren bir küresel entegrasyon projesi olarak şekillenmekte, iktisadi pastanın dağılımını kalıcı olarak değiştirmektedir. Orta sınıfı olmayan ülkelerde, otoriter rejimler ya da kaos, iki seçenek olarak önümüzde durmaktadır. Bölgesel ve küresel güvenlik anlamındaki iş bölümünün nasıl yapılacağı ve bedellerinin nasıl paylaşılacağı da önümüzdeki dönemin tartışma konuları olmaya adaydır.

 

  

Soğuk Savaş’ın sona ermesiyle ivme kazanan küreselleşme ve ardından çok boyutlulukla gelen temel eğilim, ülkelerin tek başlarına değil belirli bölgesel iş birlikleri ve bölge-ötesi ortaklıklar vasıtasıyla güçlenmesi yönündedir. Ülkeler artık ekonomiksiyasal, kültürel bakımdan diyalog ve iş birliğine dayalı açık bir yapıya doğru yönelmekte, uyum sağlayamayanlar ise ciddi istikrarsızlıklar yaşamaktadır. Bu çerçevede, Türkiye ile Hindistan arasında da uzun erimli “stratejik işbirliği“ ilişkileri geliştirilmesinin gerekli olduğu açıktır. Türkiye - Hindistan Stratejik Diyaloğu; karşılıklı potansiyellerin ve mevcut iş birliğinin nasıl stratejik bir işbirliğine dönüştürülebileceğini ortaya çıkarmayı ve stratejik zemin kapasite inşasına katkıda bulunmayı hedeflemektedir. Diyalog ile; ilgili kuruluşların ve kurumların yakından tanınması, sivil toplum etkisinin artırılması, kalkınmaya katkı sağlanması, kaynakların ve çalışma alanlarının geliştirilmesine dair uzmanlık birikimlerinden faydalanılması, tanıtma faaliyetlerine katkı sağlanması, akademik iş birliği imkânlarının araştırılması ve tüm bu çalışmaların bütünlük içerisinde değerlendirilmesini sağlayacak stratejik bir yaklaşım geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

 Her iki ülke kritik öneme sahip uzun vadeli çıkarların sürdürülebilirliği açısından etkili   bir stratejik işbirliği geliştirebilir. Bu noktada olaylara daha geniş bir jeopolitik bakış açısı ile bakma ihtiyacı vardır.

Hindistan’da yatırım koşulları:

 Hindistan’da  yatırımlarda Öncelikli Alanlar Belirli alanlarda yapılan yatırım başvuruları öncelikli değerlendirilir. Bunlar: Otomatik onay listesinde olup, henüz otomatik onay şartları oluşmamış mallar, altyapı, ihracat potansiyeli olan mallar, büyük işgücü potansiyeli olan özellikle kırsal kesimdeki projeler, doğrudan ya da dolaylı olarak tarım ile ilgili mallar, hastane ve ilaçlar gibi sosyal projeler, yeni teknoloji yatırımları olarak sıralanır. Detaylı olarak hazırlanan ayrıntılı bir teklif sonrasında, bu yatırımın Hindistan’ın endüstriyel gelişim amaçlarıyla uyuştuğu FIPB tarafından kabul görürse üç hafta gibi kısa bir süre içinde bu yatırım onaylanabilir. 3.3. Ülkedeki Serbest Bölgeler (Özel Ekonomik Bölgeler) Hindistan’da kurulabilen birkaç tane serbest bölge çeşidi vardır. Bunlardan en önemlisi Özel Ekonomik Bölge olarak adlandırılan serbest bölgedir. Bu bölgelerde her çeşit üretim ve hizmet faaliyeti yürütülebilmektedir. Yatırım ve işletme safhasında bütün vergilerden muafiyet sağlanmaktadır. İç piyasaya mal ve hizmet satışı yapılabilmektedir. Yatırımın 5 yıl içinde net döviz kazandırma olarak geri dönüşümü gerçekleşmektedir. İhracat İşleme Bölgeleri ve Yazılım Teknoloji Parkları da ihracata yönelik faaliyetler için düzenlenmiş diğer serbest bölge çeşitleridir. İhracata Yönelik Birimler de bu kapsamdaki farklı bir yaklaşımdır. Bu şirketlerin üretim tesisi herhangi bir yerde olabilir. Üretimin tamamını ihraç etmek zorunluluğu vardır. 3.4. Ülkede İş Kurma Mevzuatı Yapılan araştırmalara göre Hindistan’da yer seçerken dikkate alınması gereken en önemli hususlar şunlardır: 1- Fiziksel altyapı 2- Eyalet bazında hükümet destekleri 3- Enerji maliyeti ve olanakları 4- Yasa ve yönetmelikler Diğer dikkate alınması gereken etkenler ise yeterli iş gücü ve maliyeti, iş kültürü, kaynaklara ve/veya pazara yakınlıktır. İş kanununa göre 100 kişiden fazla işçi çalıştıran bir işveren devlet çalışma temsilcisinden izin almadan işçi çıkartamaz. Bu izni almak neredeyse imkansızdır. Pazarda kısa sürede varlık Fiziksel varlığını göstermek isteyen şirketler için iş merkezlerinde yer kiralamak iyi bir seçenektir. İş merkezleri taşınmaya hazır, iletişim için kabloları çekilmiş ve klimalıdır

Hindistan Mobilya endüstrisi:

Küresel mobilya pazarı geniş bir şekilde başlıca dört başlık altında kategorize edilebilir

- Ev mobilyaları,

- ofis/kurumsal mobilya,

- otel mobilyaları ve mobilya malzemeleri  

Bir Dünya Bankası araştırmasına göre, Hint mobilyalarında önemli bir büyüme potansiyeli bekleniyor. organize Mobilya sektörünün her yıl yüzde 20 büyümesi bekleniyor.. . Bu büyümenin de büyük bir bölümünün Türkiye'den gelmesi bekleniyor.

 

Asya'nın hızla büyüyen tüketici pazarları,

 

Hindistan mobilya pazarının 7,922 milyon ABD Doları değerinde. Bunun, ahşap mobilya hesapları

1.358 milyon ABD Doları karşılığında. Yaklaşık yüzde 11 (152 milyon ABD Doları)

bunun (ahşap mobilya) ithal ve ithalatı ise her yıl yüzde 50 ila 60 arasında büyüyor.  

Hindistan'da mobilya sektörü  toplam GSYİH'nın yaklaşık yüzde 0,5'ini temsil ediyor.  Bu endüstrinin bir parçası, yaklaşık yüzde 85'i örgütlenmemiş sektör Kalan yüzde 15'i ise Godrej & Boyce Manufacturing gibi büyük üreticiler Co. Ltd., BP Ergo, Featherlite, Haworth, Style Spa, Yantra, Rönesans, Milenyum Yaşam Tarzları, Durian, Kian, Tanjant, Mobilya Konseptleri, Furniturewala, Zuari, Truzo, N R Jasani & Şirket, V3 Mühendisleri, PSL Modüler Mobilya vb.

Hindistan'da bulunan yerli mobilya çeşitleri, hem konut hem de sözleşmeli projeli sistem mobilyalarını içerir. Hindistan'daki üreticiler genellikle üç katmanlı bir satış yöntemi ve distribütörden oluşan kullanırlar.

 Dağıtım yapısı, toptancı ve perakendeci şeklinde kümelenmiştir. Pazar ağırlıklı olarak konsantre A, B ve C kategorisi içindedir. illerde (ilk 589 il). A ve B tipi şehirler birlikte toplam pazarın yüzde 33'ünü oluşturuyor.

Mobilya Endüstrisi Kompozisyonu

Küresel pazarda olduğu gibi, Hindistan’da ev mobilyaları  segmenti   mobilya pazarındaki  mobilya satışlarının yaklaşık yüzde 65'ini oluşturuyor. . bunu yüzde 20 pay ile ofis mobilyaları segmenti  

ve kalan   yüzde 15 otel mobilyaları ve mobilya malzemelerinden oluşmaktadır.

Ev mobilyası

Hindistan'da ev mobilyaları geniş bir yelpazede mevcuttur,   Tipik bir orta sınıf kentsel Hint evinin beş odası vardır (mutfak ve banyo). Kent nüfusunun yaklaşık yüzde 25'ini kapsar.  Yüzde 45'i beş oda veya daha fazla olan evlerde yaşıyorlar,  yüzde 16’sının ise  tek odalı evlerde yaşadığı tahmin ediliyor.

Bu evlerde kullanılan mobilyaların miktarı ve kalitesi müşterinin zenginliğine bağlıdır. Zengin ve üst orta sınıf tipik olarak çok dikkatlidir. Bu kesimin tercihlerinde tasarım ve kalite,ön planda olduğundan  fiyat nadiren belirleyici bir faktördür. Genelde, Avrupa tarzı mobilyalar sadece bu kesimin evlerinde bulunur. Kentsel üst sınıfın  uluslararası mobilya talebi ağırlıklı olarak büyük şehirlerle sınırlıdır.Bu zengin sınıfların mobilyayı çok sıklıkta  değiştirmediği tahmin ediliyor. 

Bu kesimde ortalama bir  mobilya parçasının ömrü yaklaşık 20 yıldır. Özel ustalar tarafından yapılmış değerli mobilyalarda bu süre 50-70 yıla kadar çıkar.  Kolonyal mobilyalar Hindistan'da hala çok yaygın ancak bu eğilim dünyadaki modern eğilimler ve yeni kuşağın tercihleri batılı ve kapitalist yaşam tarzına özlem nedeniyle son yıllarda giderek azalmaktadır.   

 

Ofis mobilyaları

Ofis mobilyaları segmenti, ticari ve Ofis alanlarından oluşuyor. Bu segmentte hızlı bir büyüme yaşandı. Hindistan ekonomisindeki büyümeye paralel olarak son yıllarda  ofis alanı talebi arttı ve  bu pazardaki artışlar emlak ve ofis inşaatlarının önümüzdeki dönemde de devam etmesi nedeniyle süreceği  bekleniyor. Sanayinin gelişmesi ve talep artışı  öncelikle otellere ve turizmdeki büyüme ile bağlantılıdır Hindistan'da organize edilen bölgede yaklaşık 1.200 otel var.  Bunların yüzde 10'undan fazlası 5 yıldızlı  otellerden oluşuyor.

 

 Özetlemek gerekirse, Hindistan'daki mobilya pazarı büyüyor. Mobilya imalatı için çeşitli hammaddeler kullanılmaktadır. Bu ürünler içinde  ahşap, tüm mobilyaların yaklaşık yüzde 65'ini oluşturuyor, Hindistan malı mobilyalarda  ağırlıklı ahşap kullanılır ve bu ürünün hammaddesi olan  odun  çeşitli yerli türleri içerir. Ancak iç Pazar için yeterli kapasite olmadığından ahşap ithalatı da yapılmaktadır. İthalat ağırlıklı olarak Endonezya, Malezya ve Myanmar gibi çeşitli Güneydoğu Asya ülkelerinden, MDF, yonga levha Avrupa’dan ithal edilmektedir. Hindistanda  ithalatı yapılan kullanılan  ahşab türleri , Ceviz, Sandal Ağacı, Tik, Sheesham, Deodar, Abanoz, Redwood, Rosewood, Red Cedar ve . Tik, toplam ahşabın neredeyse yüzde 50'sini oluşturuyor.

üretilen mobilyada, Sal ve Deodar yaklaşık yüzde 20 ve bakiye Maun, Sedir içerir

diğer ağaç türleri. Bambu Malzeme Levhaları (BMB)Kontrplak yerine giderek daha fazla kullanılıyor. Hindistan da bol kauçuk ahşap kaynağı var. Doğal kauçuk tarlaları 6.000 hektar ile 520.000 hektarı kapsıyor ve 1994'ten beri neredeyse her yıl yeniden dikiliyor.

Kerala eyaleti bu talebin toplam   yüzde 95'ini üretiyor.  Hindistan zarif oymalarıyla ahşaptan mermere kadar ince oyma işçilikleriyle ünlüdür.  kakma, tornalama ve cilalama  iyi bilinir ve   ahşap işleri için Gujarat, Jammu ve Keşmir, Pencap, Uttar Pradesh ve Kerala.Hindistan, Güney'deki en büyük odun tüketicilerinden biridir. Bununla birlikte, son yıllarda çevre ve ormanların korunması gibi ahşap hakkında artan endişeler ortaya çıkmıştır. Bu da  odun arzında azalmaya yol açmıştır. Bundan dolayı da Hindistan, Malezya gibi çeşitli ülkelerden daha fazla odun ithal etmektedir.

Özetlersek,

• Yeni bir ev dekore ederken: bir inşaatçı/mimar/iç mimar veya mal sahibi karar verir.  

• Bir ticari kompleksi döşerken: Satın alma kararı inşaatçı/mimar/iç mimar tarafından verilir

 

Temel Talep Etkenleri

Hindistan ekonomisinde istikrarlı büyüme ve buna bağlı olarak

yaşam standartlarındaki artış, talep üzerinde önemli etkenler olmuştur.

Hint mobilya endüstrisinde sektör üzerinde önemli etkisi olan itici güçler,  üç anahtar

şunlardır:

1. Değişen tüketici demografisi

2. Gayrimenkul/konut patlaması

3. Turizm ve konaklama endüstrisi büyümesi

Değişen tüketici demografisi

Hindistan'da gelir seviyeleri son yıllarda hızla artıyor ve son on yılda  bu eğilimin devam etmesi bekleniyor. Bu orta sınıfın sayısının artmasına neden olmuştur ve  zenginlerin hane sayısı    iki kattan fazla arttı. Kentsel alanlarda ortalama hane geliri  ise son on yılda yüzde 5'lik bir oranda büyüdü.

yazar

Nesip Uzun-editor yazısı

E-bülten için e-posta bırak