Alman Mobilya Sektörü Başarılı Bir Performans Sergilemeye Devam Ediyor

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi - furniture - wood - design - dizayn - aksesuar - kenarbandı - edgeband - makine -woodworking - woodworkingmachinery - fair - mobilya fuarları - woodworking machinery - ahsap makineleri- glue-yapıştırıcı tutkal-

Alman Mobilya Sektörü Başarılı Bir Performans Sergilemeye Devam Ediyor

10-05-2016
Alman Mobilya Sektörü Başarılı Bir Performans Sergilemeye Devam Ediyor
Dünya mobilya pazarlarının en önemli oyuncularından olan Alman mobilya sektörü hem iç, hem de dış pazarlardaki pozitif görünümünü geçtiğimiz yılda da sürdürerek, 2015 yılını pozitif rakamlarla kapattı.

SEKTÖRDEKİ FİRMA ve İSTİHDAM RAKAMLARI

Geçtiğimiz yılın istatistiklerine gore, Almanya’da 20 ve daha fazla işçi çalıştıran mobilya üreticisi sayısı 1.011 olarak belirlenmiş. Üretim ve ofisler  dahil olmak üzere Alman mobilya sektöründe çalışan tüm mavi ve beyaz yakalı işçilerin toplamı 101.000 civarındadır.

Öte yandan büyük ölçekli üreticilere yani 50 ve üzerinde işçi çalıştıran firmalara bakıldığında ise, toplam istihdamın 83,700 kadar olup, bu rakamın bir önceki yıla gore %0,8 oranında daha düşük olduğu belirtiliyor.

SEKTÖRÜN GENEL DURUMU

Her ne kadar her iki alanda da başarılı bir performans sergilese de, Alman mobilyacıları dış pazarda iç pazardakinden daha parlak bir görüntü çizmeye devam ediyor ve Alman malı mobilya, tüm dünyada popülaritesini arttırıyor.

2014 yılında satışlarda %2.3 oranında gerçekleşen artış, 2015 yılında da sürmüş olup, Alman mobilya satışlarının bir önceki yılı da geçerek %5.5’lik bir artış oranı ile toplamda 12.7 milyar Euro ile son dönemlerin en parlak performanslarından birini göstermiştir. Uzmanlar bu artışın 2016 yılında da sürmesini ve bu yılın da aşağı yukarı aynı oranlar civarında kapanmasını bekliyorlar.

İÇ PAZAR

Geçtiğimiz yıl içerisindeki iç pazar satışlarındaki artışın en önemli nedeninin Alman ekonomisindeki pozitif durum, tüketicilerin gelirlerindeki artış ve uygun işgücü koşullarına bağlayan mobilya üreticileri bu durumdan memnunlar.

Öte yandan oldukça düşük seviyelerde seyreden faiz oranlarının Alman vatandaşlarını konut alımı konusunda teşvik etmesi nedeniyle bir önceki yıl emlak satışları %14.2 oranında artmış ve 245,325 adet emlak satışı gerçekleşmiş. Bu da o kadar konut, ofis, dükkan vb. vb. mekanı donatmak için mobilyaya gereksinim duyulduğu anlamına geliyor ki, mobilya satışlarındaki artışın bir başka açıklaması da böyle yapılmakta.

MOBİLYA SEKTÖRÜ SEGMENTLERİ

Resmi istatistikler Alman mobilya endüstrisinin her segmentinin az ya da çok bir artış içerisinde olduğunu, özellikle modern ev mobilyalarnda son çeyrekte %5’in üzerinde bir büyüme ile 5.2 milyar Euro seviyesinin geçildiğini belirtiyorlar. Oysa klasik mobilyalarda bu artış oranı %1 ila 2 seviyelerinde kalmış.

Öte yandan mobilya sektöründeki ikinci büyük segment olan  mutfak mobilya üretimi ise aynı dönem içerisinde %6’lık bir oranla 3.4 milyar Euro’ya ulaşmış durumda.

Ofis mobilyalarında ise artış oranı %2 civarlarında seyrederken yakaladığı rakam seviyesi ise 1.5 milyar Euro civarında. gerçekleşti

Öte yandan, geçctiğimiz yııl Alman mobilya pazarında yumuşak grup olarak da adlandırılan döşemelik mobilya satışlarında kayda değer artışlar yaşandı. Bu grubun rakamları incelendiğinde artışın 750 milyon Euro ile %3.8 seviyesinde olduğu görülmektedir.

Aynı şekilde mağaza mobilyası kategorisinde de bir önceki yıla gore %6.1’lik bir artış ve 1.2 milyar Euro’luk bir satış görülmekte.

Sektörün en küçük segmenti ise yatak grubu olmasına karşın, bu grup da %22.6 gibi önemli bir artış oranı ve 690 milyon Euro’luk bir ciro kaydetmiş 2015 yılında.

ALMAN MOBİLYA İHRACATI

Alman mobilyası yurtdışında da oldukça hızlı bir satış eğrisi yakalamış durumda. Özellikle Euro bölgesindeki yaşanan toparlanma ile ortaya çıkan pozitif ekonomik durum, Almanların bu bölge ülkelerine olan ihracatını artırırken, 2015 yılında özellikle ABD ve İngiltere’ye olan ihracatlarındaki hızlı yükseliş, mobilya sektörünün büyümesine önemli oranda katkıda bulundu.

Geçtiğimiz yıl özellikle Euro’nun gevşek bir seyir izlemesi, Alman mobilyasının fiyatını da düşürmüş olduğundan, ihracatçıların Avrupa dışı satışlarına oldukça olumlu yansıdı. İstatistiklere bakıldığında, Alman mobilyasının ihracatının üçte birlik bölümünün Euro bölgesi dışı ülkelere yapıldığı görülmektedir.

Zaten üzere Alman mobilya sektörünün en güçlü yanı hep ihracatı olmuştur. Alman mobilya üreticilerinin pek çok ülkede gerçekleştirdikleri satışlar, açtıkları showroomlar,  yaygınlaşan markaları giderek artarken bu durum istatistiklere de yansımışktır.

HEDEF PAZARLAR ve İHRACAT VERİLERİ

Almanya’nın mobilya ihracatı geçtiğimiz yıl %5.5 oranında bir artış gösterirken Avrupa ülkelerine yapılan ihracat da %4.7 oranında bir artış kaydetmiş durumda.

Bu mobilya ihracat artış oranları içerisinde %10.3 ile İngiltere, %9.6 ile İsviçre ve  %6.8 Hollanda gelirken, en fazla artış %21.5 ile İspanya’ya oldu ki, bu aynı zamanda endülüsteki kriz sonrası toparlanmanın hızını artırdığının da bir göstergesi konumunda.

Öte yandan Almanya’nın en önemli uluslararası mobilya satış destinasyonu olan Fransa’nın ve en yakın pazar olan Avusturya’nın geçtiğimiz yılı pek de parlak sonuçlarla kapattığını söyleyemeyiz. Fransa pazarına olan satışlar geçtiğimiz yıl % 1.6 oranında küçülmüş ve Almanya’nın Avusturya’ya gerçekleştirdiği mobilya ihracatı da %0.1 oranında düşmüştür.

Ancak Alman mobilya ihracatçıları aynı dönem içerisinde Çin’e olan ihracatlarını %5.9, ABD’ye ise %24.3 oranında artırma başarısını göstermişlerdir. Bu tür pozitif sonuçlar Alman mobilya üreticisine bir moral aşılamanın ötesinde stratejik bir rahatlık da sağlamıştır. Çünkü bu denizaşırı satışlar Alman mobilyacıların tam anlamıyla bir istikrar sağlamamış olan Avrupa pazarına olan bağımlılıklarını hafifletmeleri anlamına gelmektedir.

Alman mobilya endüstrisi raporlarına gore, doğrudan yerli üreticilerin yurtdışına verdikleri malların sektörün toplam cirosuna olan oranı % 31.8’a kadar yükselmiş. Bu aynı zamanda ihracatta yeni bir rekor anlamına geliyor. Esas itibariyle son 15 yıl içerisinde  Alman mobilya ihracatının tam bir misli katlanmış olması, aynı zamanda Alman mobilyasının dünya çapında görmüş olduğu itibar ve talebin en önemli göstergelerinin başında gelmektedir.

yazar

E-bülten için e-posta bırak