43. Yapı Fuarı’nda 1 milyar euroluk iş hacmi

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi - furniture - wood - design - dizayn - aksesuar - kenarbandı - edgeband - makine -woodworking - woodworkingmachinery - fair - mobilya fuarları - woodworking machinery - ahsap makineleri- glue-yapıştırıcı tutkal-

43. Yapı Fuarı’nda 1 milyar euroluk iş hacmi

19-04-2021
43. Yapı Fuarı’nda 1 milyar euroluk iş hacmi
Balkanlar, BDT ülkeleri, Orta Doğu ve Kuzey Afrika’yı kapsayan geniş bölgedeki en büyük, dünyada ise sektöründe ilk 5’te yer alan Yapı İnşaat Malzemeleri ve Teknolojileri Fuarı Yapı-Turkeybuild Istanbul’u toplamda 16.899 kişi ziyaret ederken, bu rakamın yüzde 17’sini yabancı ziyaretçiler oluşturdu. Fuarda, pandemi ile birlikte değişen ihtiyaçlar ve yaşam koşulları çerçevesinde özellikle yapı sektörü açısından öne çıkan fırsatlar değerlendirildi.

Türkiye’nin taşıyıcı sektörlerinde düzenlediği fuarlar ile öne çıkan Hyve Group, bu yıl 43’üncüsünü düzenlediği Yapı Fuarı – Turkeybuild Istanbul, sektör için büyük bir moral kaynağı oldu. 9 ülkeden 250’nin üzerinde katılımcı firmanın ağırlandığı fuarda yerli katılımcılar ile yabancı alıcılar arasında hedeflenen 1 milyar euro’luk iş hacmi yakalandı.

Fuar toplamda 16 bin 899 ziyaretçi tarafından ziyaret edilirken, bu rakamın yüzde 17’sini yabancı ziyaretçiler oluşturdu. Böylece Yapı Fuarı tarihinin en yüksek yabancı katılımını ağırladı. Yanı sıra, katılımcı başına düşen ziyaretçi oranı ise yüzde 54 arttı.

Ticari hacmin yanı sıra sektöründe gelişim alanlarının tespit edilerek bu alanların iyileştirilmeleri için nelerin yapılabileceği, sektörün kanaat önderi katılımcılar tarafından detaylı bir biçimde tartışıldı. Yenilikçi yaklaşımlar ile sektörü teknoloji ile buluşturacak, sürdürülebilir ve çevreci yaklaşımlara yardımcı olması beklenen girişimlerin de boy gösterdiği Yapı Tech Garage etkinliği kapsamında 9tekno-girişim, ürün ve hizmetlerini fuar boyunca sektör paydaşlarına tanıtma imkânı buldu.

Yapı malzemeleri sektöründe büyüme fırsatları yeni normalde

“Güvenli Ticaret, 365 Gün Fuarcılık” yaklaşımı ile pandemi döneminde ikinci fuarlarını gerçekleştirdiklerini hatırlatan Hyve Group Bölge Direktörü Kemal Ülgen, katılımcılardan gelen geri bildirimler doğrultusunda fuarın herkes için çok güçlü bir moral ve motivasyon sağladığını söyledi. Ülgen, şöyle devam etti:

“Hyve Group olarak pandeminin ilk ortaya çıktığı ve yaşanan belirsizliği yönetilebilir bir duruma gelmesinin ardından, geçtiğimiz yıl Kasım 2020’de WorldFood Istanbul Fuarı’mızı düzenledik. Bu yıl ise 43. Yapı Fuarımızda yerli ve yabancı sektör paydaşlarını, Dünya Sağlık Örgütü ve Sağlık Bakanlığı rehberliğinde, uluslararası tecrübelerimizle geliştirdiğimiz Safe & Secure standartlarımız çerçevesinde bir araya getirdik.  Hedefimiz el birliği ile yaklaşık 3 yıldır 21 milyar dolar seviyesine takılan ihracat rakamını 23 milyar dolar seviyesine çıkarmak. Bunun da nasıl mümkün olduğunu, Fuarımızda gerçekleştirilen oturumlarda, sektörün kanaat önderleri tarafından değerlendirilen ve tespit edilen fırsat alanları ile gerçekleştirilebileceği detaylı bir biçimde konuşuldu.”

Pandemi ile birlikte değişen yaşam koşulları ve bireylerin daha fazla evde vakit geçirmesi nedeniyle, yaşam alanlarını daha konforlu ve ferah alanlara dönüştürme çabasını hatırlatan Ülgen, bunun sektöre de bir hareket getirdiğini, ilerleyen günlerde bu dinamizmin sektörü daha da hareketlendirebileceğinin altını çizdi. Ülgen; fuar katılımcılarının gerek ziyaretçi gerekse yabancı alıcıların gösterdiği önemli katılım nedeniyle çok memnun olduklarını da ekledi.

218 yabancı alıcı, yerli üreticiler ile bir araya geldi

Fuar her yıl olduğu gibi bu yıl da düzenlenen VIP Yurt Dışı Alım Heyeti programları kapsamında Fas, Tunus, Cezayir, Kamerun, Gürcistan, Uganda, Nijerya, Pakistan, Lübnan, Sudan, Umman, Ürdün, Azerbaycan, Kosova gibi toplam 11 ülkeden 218 satın alma profesyonelini ağırladı.

2018 yılından bu yana kullandığımız sanal ticaret uygulaması Hyve Connect  (Matchmaking Sistemi) ile bu yıl da tüm katılımcılar ve yabancı alıcılar ücretsiz olarak  tek bir platform üzerinden  hızlı ve etkili bir şekilde birbirleriyle iletişim kurarak 1000’in üzerinde  toplantı gerçekleştirdi ve yeni iş birliklerine imza atma fırsatı yakaladı.

yazar

Nesip Uzun-editor yazısı

E-bülten için e-posta bırak