2018 yılı Avrupa Laminat parke üreticileri üzerine bir araştırma

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi - furniture - wood - design - dizayn - aksesuar - kenarbandı - edgeband - makine -woodworking - woodworkingmachinery - fair - mobilya fuarları - woodworking machinery - ahsap makineleri- glue-yapıştırıcı tutkal-

2018 yılı Avrupa Laminat parke üreticileri üzerine bir araştırma

12-01-2019
2018 yılı Avrupa Laminat parke üreticileri üzerine bir araştırma
Sürdürülebilir üretimi, pratik kullanımı, rahat döşenmesi ve çok yönlü desenleriyle laminat parke, müşterilerinden dünya çapında beğeni kazanıyor. Yenilikçi ürün geliştirmeleri sayesinde ünlü laminat parkeler artık mutfak ve banyo gibi ıslak mekanları da fethediyor. Ancak yüksek teknoloji laminatı sadece teknolojik açıdan değil, diğer hususlarda da yer döşemesi segmentinde temel ölçüt kalmaya devam ediyor.

Laminat  parke üreticileri, tüm konut ve iş alanlarında kullanılmak üzere sayısız tasarım ve donatım varyasyonlarına sahip modern laminat yelpazelerini sunuyor. İsteğe veya ihtiyaca göre ürünler klasik fayans formatında, pratik kısa döşeme tahtası veya uzun kır evi döşeme tahtası olarak çeşitli ölçülerde seçilebiliyor. Çünkü şu aralar iç mekan tasarımındaki uluslararası trendler kendilerini bireysel yaşam stilleri kadar çok yönlü sunuyor: "Modern", "Kentsel Retro" veya "Endüstriyel Stil"den daima gündemde olan İskandinav görünümüne kadar farklı akımlar aynı anda pazarda tutunabiliyor. "Made in Europe" kalite laminatı her zevk için uygun bir çözüm sunabiliyor.

Klasik ve kullanılmış görünümler zeminde önemli konular olmayı sürdürüyor. Klasiklerin devam eden mücadelesi de dikkat çekicidir: Balıksırtı tek başına bir öge olarak veya büyük döşeme tahtaları üzerinde birleşik halde müşterilerde hâlâ rağbet görüyor. Özellikle D/A/CH bölgesinde (Almanya, Avusturya, İsviçre) daha geniş ve daha uzun döşeme tahtası formatlarına olan talep yıllardır artıyor. Yaşam alanları sınırlarının gittikçe iç içe girdiği geniş ve açık mekan konseptleri bu trendi destekliyor. Yanı sıra çeşitli tahta formatlarının kombinasyonları, hatta XXL döşeme tahtalarına karşı trend olarak küçük formatlar da iç mekan tasarımı için önemlerini sürdürüyor.

Desen seçiminde akçaağaç, kayın, hikori, kiraz, bodur çam, ceviz veya karaağaç imitasyonları çok sayıda yeni varyasyonlarda kendilerini sunuyor, ancak gelecekte de herhalde meşe kaçınılmaz seçenek kalmaya devam edecek: Zamansız güzelliğe sahip, görsel olarak oldum olası şaşırtıcı ve istenildiği gibi başka malzemeler ile kombine edilebiliyor – tüm bunlar güçlü ifadeye sahip meşeyi ürün geliştirmedeki kreatif departmanların ideal temeli haline getiriyor. Yeni renklerde, dokularda ve formatlarda zengin fikirlerle hayata geçirilen laminat meşe desenleri ezelden beri uluslararası müşterileri de cezbediyor: Meşe görünümündeki döşeme tahtaları laminat koleksiyonlarında en iyi satanlardır ve öyle de kalmaya devam edecektir. Açık ve orta koyu renkler ve çeşitli gri tonları pozitif yankı bulmaya devam ediyor. Çapraz kesilmiş ağaç ögelerine ve yaş halkalarına sahip canlı ağaç dokularından ilham alan laminat desenleri özellikle ilgiyi üzerine çekiyor. Kaliteli, senkron baskıya sahip yüzeyler tam olarak odun damarlarına uyarlanmış dokuları gösteriyor. Ve mat ile ipek mat arası bir üst katman sayesinde zemindeki doğal görünüm neredeyse mükemmel hale geliyor.

Zeminde daha fazla değişiklik için varyasyon zenginliği

Geniş ağaç imitasyonları seçeneklerinin yanı sıra yelpazeler ayrıca modern tasarımlı taş desenlerini, örneğin mermer, traverten veya dökme mozaik görünümünde, çeşitli varyasyonlarda modern beton görünümlerini, aynı zamanda metalik renk çeşitlerine veya ilgi çekici pas efektine sahip yeni yüzeyleri de kapsıyor. Genel olarak üreticiler koleksiyonlarında renklere ve alışılmamış tasarımlara yönelik cesaret gösteriyor. Modern ve canlı görünümler, aynı zamanda hayal gücü dolu desenler ve efektler laminat parkeyi her mekanda göz alıcı odak haline getiriyor. Bu varyasyon ve renk zenginliği Avrupa laminat sektöründe endüstriyel dijital baskının gittikçe arttığına dair bir kanıttır. Süpürgelik ve profil üreticileri de bu teknolojiyi başarıyla kullanıyor, çünkü sadece bu sayede çoğu müşterinin seçilen laminat parkeyle desen eşitliliği isteğini hızlı ve esnek bir şekilde yerine getirebilirler. Özel yapısal gereksinimler için tedarikçiler özel konstrüksiyonları hazır bulunduruyor, örneğin ekstra ensiz süpürgelik kesitleri dar kapı çerçevelerinde bile tam ölçüye uygun döşemelere olanak tanıyor. Yeni nesil yer döşemesi geçiş profilleri, olabildiğince düşük profil alanında teknik olarak mükemmel kaplamayı ikna edici şekilde yerine getiriyor. Bu alanda özellikle parlatılmış ve fırçalanmış veya toz boyalı yüzeyler trend halindedir.

Laminat parkeler en modern üretim ve baskı teknolojisiyle imal edilip sürekli geliştiriliyor. Profil kilitlemesine ve özel nem koruma donatımlarına sahip inceden inceye düşünülmüş klik sistemleri laminat parke için yeni uygulama alanları ve alıcı hedef grupları sağlıyor. Islak mekana uygun laminat çözümleriyle oturma alanındaki ahşap döşeme görünümü artık mutfaklarda ve banyolarda da hayata geçirilebiliyor. Bu laminat parkelerin yüzeyleri son derece kaymazdır, gerekli şişme korumasını ise yüksek sertliğe ve yoğunluğa, aynı zamanda özel emprenyeli üst katmanlara ve kenarlara sahip olan yeni geliştirilmiş HDF taşıyıcı plakalar sağlıyor. Bu sayede laminat döşeme tahtaları sıçrama suyuna ve neme karşı belirgin derecede daha dayanıklı hale geliyor.

Resimler:
Resim alt yazıları

 
elnd1807_b1: Modern ve canlı görünümler, aynı zamanda hayal gücü dolu desenler ve efektler laminat parkeyi her mekanda göz alıcı odak haline getiriyor. – Fotoğraf: Kronotex

elnd1807_b2: Açık mekan konseptleri için mükemmel: Daha geniş ve daha uzun döşeme tahtası formatlarına olan talep yıllardır artıyor. – Fotoğraf: HARO/ Hamberger Flooring GmbH & Co. KG

elnd1807_b3: Klasik ve kullanılmış görünümler zeminde önemli konular olmayı sürdürüyor. – Fotoğraf: KAINDL

elnd1807_b4: Yeni renkler, dokular ve formatlar: Meşe örneğine göre kreatif şekilde uygulanmış modern laminat desenleri alıcıları tekrar tekrar etkiliyor. – Fotoğraf: Meister

elnd1807_b5: Ünlü İskandinav tarzına açık renkli çam ağacı görünümündeki yeni laminat desenleri uyum sağlıyor. – Fotoğraf: wineo

elnd1807_b6: Çok sayıda laminat yüzeyi çeşitli varyasyonlarda trend olan beton görünümünü barındırıyor. – Fotoğraf: Classen

elnd1807_b7: Klasiklerin dirilişi: Balıksırtı yorumları tek başına bir öge olarak veya büyük döşeme tahtaları üzerinde birleşik halde yoğun rağbet görüyor. – Fotoğraf: Balterio - Premium brand by Unilin

elnd1807_b8: Akıllıca: Çeşitli tahta formatlarının ve yüzeylerin kombinasyonu çekici zemin döşemesi görüntüleri oluşturuyor. – Fotoğraf: Parador

elnd1807_b9: Islak mekana uygun laminat çözümleriyle oturma alanındaki ahşap döşeme görünümü artık mutfakta ve banyoda da hayata geçirilebiliyor. – Fotoğraf: Quickstep - Premium brand by Unilin

 

 

 

Laminat Pazar istatistiği

EPLF toplam satış rakamları 2017

EPLF, dünya çapında daha iyi laminat için kalite gereksinimlerini kabul ettirmek için merkezi bir platform sunuyor. Tüketicinin menfaati için, kendi çalışanlarına ve çevreye karşı olan sorumluluklarından dolayı. Birlikteki üye şirketlerinin angajmanı ve EPLF'nin kendi faaliyetleri sayesinde laminatın geliştirilmesinde önemli kilometre taşları oluşturulmuştur. EPLF'de bulunan tüm laminat üreticileri  bilhassa yeni manifesto ile bunu gelecekte de yapmayı taahhüt ediyor. Tüm aktörler ve birlik, çalışmalarını tam olarak buna yönlendiriyor.

 

elnt1801

 

EPLF Birliği için Hannover'deki tamamen yenilenmiş dünyanın lider fuarı Domotex 2018 özel bir zirve gerçekleştirdi.  "Hol 12'de merkezi bir alanda, özellikle önem verdiğimiz konular ile kendimizi Avrupalı birlik olarak sunuyoruz", diye açıklıyor EPLF Başkanı Ludger Schindler, "ve bu, EPLF için geleceği belirleyen yenilik manifestosundan başka ne olabilir ki? Domotex fuarında güncel strateji konseptimizi çok geniş bir yelpazede uluslararası sektör topluluğuna ifade etme şansına sahibiz."

Laminat sektörü  kendini sürekli yeniden keşfediyor" sloganı altındaki girişime Mayıs 2017'deki son EPLF üye toplantısında oy birliğiyle karar verilmiştir. EPLF Kasım 2017'de sektör günü "Holz in Köln (Köln'de ahşap)" çerçevesinde "Yenilik manifestosunu" özel bir ihtisas basın toplantısında tanıtmıştır.

EPLF – Yenilikçilerin birliği

Gerekçelerini Schindler şu şekilde tarif ediyor: "Etrafımızdaki pazar hiçbir zaman olmadığı kadar hareketli. Özellikle de uluslararası düzeyde farklı ürün ve kalite algıları satıcılarda ve nihai tüketicilerde tedirginliğe neden oluyor. Bu konuda EPLF yönü belirleyebilir." EPLF'nin bilgilendirme çalışması ucuz arzları sürdürülebilir şekilde üretilen kaliteli zemin döşemelerinden ayırmaya yardımcı olacaktır. Avrupalı üreticiler bunu, sadece Asya pazarlarında veya satış yapılan yeni ülkelerde değil, aynı derecede yerli pazarlarda da önemli bir görev olarak görüyor. EPLF Yönetim Kurulu üyesi Paul de Cock ekliyor: "Laminat haklı olarak en çok satılan yer döşemelerinden biridir. Ancak her laminat aynı değildir. Bu tüm pazarlara verdiğimiz ortak mesajımızdır."

EPLF, dünya çapında daha iyi laminat için kalite gereksinimlerini kabul ettirmek için merkezi bir platform sunuyor. Tüketicinin menfaati için, kendi çalışanlarına ve çevreye karşı olan sorumluluklarından dolayı. Birlikteki üye şirketlerinin angajmanı ve EPLF'nin kendi faaliyetleri sayesinde laminatın geliştirilmesinde önemli kilometre taşları oluşturulmuştur. EPLF'de bulunan herkes, bilhassa yeni manifesto ile bunu gelecekte de yapmayı taahhüt ediyor. Tüm aktörler ve birlik, çalışmalarını tam olarak buna yönlendiriyor.

Avrupa laminat endüstrisi pazar liderliğini uzun yıllarda zorluklarla elde etmiştir. Ve bunun böyle kalması için Avrupalı üreticiler sırtlarını hiçbir zaman başarılarına yaslamıyorlar: Kendi ürünlerine olan tutkuları ve heyecanları onları daima yeni geliştirmeler için harekete geçiriyor. Buna bir de sürdürülebilir ürün kalitesinin, gelecek garantili tasarımın ve yenilikçi teknolojilerin sürekli kabul görmesinin kesin inancı ekleniyor. Hem üreticiler hem de tedarikçiler, yer döşemelerini tekrar tekrar yeniden icat etmek ve ürünlerini tutarlı bir şekilde müşterilerinin yararına uyarlamak için yaratıcılığı ve teknik ihtisas bilgisini kullanıyorlar.  .  

 

Daha fazla şeffaflık ve kalite için

Her bir üyeyi yeniliklere teşvik etmenin yanı sıra EPLF standart ve teknoloji alanında önemli birlik görevlerini takip etmeye devam ediyor: Ağustos 2019'a kadar AB destekli "Tekerlekli sandalye testi" projesi devam edecektir. Burada teknoloji çalışma grubunun EPLF uzmanları IHD – Dresden Ahşap Teknolojileri Enstitüsü ile işbirliği içinde yeni test yöntemleri ve test cihazları geliştiriyor. EPLF "Derin dokular" konusunda CEN düzeyinde EN 13329 için bir eke başvurmuştur. EPLF'nin başarıyla tamamladığı pilot projesinden derin dokular için yeni test yöntemleri böylelikle standarda entegre edilecektir. 

 

EPLF® yılda bir kez, genelde Domotex fuarı sırasında Ocak ayında, önceki yılın toplam satış rakamlarını yayınlıyor. Asıl üyelerin (üreticilerin) verileri üç ayda bir derleniyor ve yıl sonunda toplanıyor. Birlik sadece aşağıdaki bilgileri yayınlıyor, tüm diğer veriler gizlidir ve sadece birlik üyeleri için öngörülmüştür.

 

EPLF toplam satışı 2017: 
477 milyon m²

 

Laminat parke pazarı 2017'de yine istikrarlı - 477 milyon m2 toplam satış – özellikle Asya tekrar artış gösteriyor

EPLF çatısı altında organize olmuş üreticiler, 2017 yılında dünya çapında 477 milyon m² Avrupa üretimi laminat parke satışına ulaştılar (2016: 477 milyon m²). Böylelikle laminat pazarı dünya çapında yüksek bir seviyeyi koruyor. Asya yine en yüksek artışları kaydederken EPLF "ana pazarı" Batı Avrupa 2017 yılında bir kez daha düşüş gösterdi. Ancak Kuzey Amerika ve Latin Amerika da 2017'de artıdaydı. Doğu Avrupa'da özellikle Rus pazarı yükselebildi. 

 

                       Hizmetler Batı Avrupa satışı 2017

Batı Avrupa'da (Türkiye dâhil) 2017 yılının toplam satışı 243 milyon m²'ye ulaştı (önceki yıl 250 milyon m²). Bu ise, önceki yıla kıyasla % 2,9'luk bir düşüş anlamına gelmekte. Termoplastik yer döşemelerine devam eden geçiş trendinden dolayı eksi % 10 düşüş gösterse de, Almanya 57 milyon m² (önceki yıl 63 milyon m²) ile Orta Avrupa'da aralıkla en önemli tek pazar kalmaya devam ediyor.

 

2017 yılında 37,6 milyon m² (önceki yıl 37,4 milyon m²) ile hafif iyileşen Fransa Avrupa'da ikinci sırada kalmaya devam ediyor. Büyük Britanya'da pozitif trend EPLF Üyeleri için sürdü: 2017 yılında 33,8 milyon m² (önceki yıl yaklaşık 33 milyon m²) ile % 2,5 büyüme kaydedildi. Bu sayede ülke, birlik cirolarının 2017 yılında da gerilediği Türkiye'nin önünde hâlâ üçüncü sırada yerini alıyor: Burada laminattaki satış rakamları % 9,2 ile 24,9 milyon m²'ye düştü (önceki yıl 27,5 milyon m²). Hollanda hafif artan 19,7 milyon m² satış rakamıyla beşinciliği korudu (önceki yıl: 19,3 milyon m²). Onu ise yine İspanya, yaklaşık 17 milyon m² (önceki yıl 17 milyon m²) ile istikrarlı bir şekilde takip ediyor. 

 

 

  •             
  •             
  •             

            ?

            ?

                       ? Doğu Avrupa satışı 2017

Doğu Avrupa'da 2017 artışı, önceki yıla kıyasla biraz daha düşüktü, ancak bu bölge EPLF üreticileri için önemli bir büyüme pazarıdır. Avrupalı laminat parke üreticileri burada 128 milyon m² (önceki yıl 126 milyon m²) ile % 1,9'luk bir artışa ulaştılar. Birlik, 2015 yılından bu yana, üyelerinin yaklaşık 20 milyon m2 Rus üretiminin çeşitli nedenlerden dolayı istatistik tarafından kaydedilmediğini biliyor. 2017 yılında Rusya'da EPLF üyeleri tarafından yaklaşık 35 milyon m² (önceki yıl 34 milyon m²) bildirildi, bu da % 5,2'lik bir büyüme oranına tekabül ediyor. Polonya, 2017 yılında yaklaşık 31 milyon m² (önceki yıl 31 milyon m²) ile istikrarlı bir sonuca ulaştı. Romanya 13,2 milyon m² (önceki yıl 13,6 milyon m²) ile kendini biraz daha zayıflattı. Arkasında değişmeyen sıralamada 7,4 milyon m² (önceki yıl 6,2 milyon m²) ve % 18,4 büyüme ile Ukrayna, 6,5 milyon m² (önceki yıl 6,2 milyon m²) ile Macaristan ve de 5 milyon m² (önceki yıl 5 milyon m²) ile Bulgaristan yer alıyor.

 

 

            

            

            

Kuzey Amerika satışı 2017

Kuzey Amerika Avrupa laminat parkeler için güçlü büyüme kaydeden bir satış bölgesi kalmaya devam ediyor: 2017 yılında orada 49 milyon m² (önceki yıl 47 milyon m²) ile önceki yıla göre % 4,7 daha fazla satıldı. ABD 2017 yılında 32 milyon m² (önceki yıl 29 milyon m²) ile % 8,1 artış kaydetti, Kanada'da 2017 yılında yaklaşık 18 milyon m² (önceki yıl 18,1 milyon m²) kaydedildi. 

 

 

 

Asya satışı 2017

En büyük yükselme 2017 yılında yine Asya-Pasifik bölgesinde elde edildi: Burada EPLF üreticileri 2017 yılında 29 milyon m² (önceki yıl 27 milyon m²) üzerinde toplam satışa ulaştı ve önceki yıla göre % 8,7 artış gerçekleştirdi. Asya'da 2017 yılında rakipsiz olarak Çin (Hong Kong dâhil) birinci sırada yer aldı: Orada 9,6 milyon m² satıldı (önceki yıl 8,6 milyon m²) – önceki yıla göre yaklaşık % 10,8'lik bir artış. Sevindirici büyümeleri ise EPLF ilk kez 2016 yılında girilen Kazakistan pazarında, 3,6 milyon m2 ve % 39'dan fazla artışla (önceki yıl 2,8 milyon m2) görüyor. İsrail hâlâ 2,2 milyon m²'ye ulaşıyor (önceki yıl 2,4 milyon m²), Suudi Arabistan 2,7 milyon m² (önceki yıl 2,7 milyon m²) ile istikrarlı kalıyor ve Tayvan yaklaşık 1,8 milyon m2 (önceki yıl 1,6 milyon m²) ile % 18'in üzerinde bir artış elde ediyor. 

 

 

Latin Amerika satışı 2017

Latin Amerika bölgesi EPLF satış istatistiğine yine katkıda bulunabiliyor: 2017 yılında 17,7 milyon m² (önceki yıl 17 milyon m²) ile % 3'lük büyümeye ulaşıldı. En büyük tek pazar olan Şili'deki satış rakamları, 7,7 milyon m² ile (önceki yıl: 7,3 milyon m²) önceki yıla kıyasla % 4,6 arttı. Meksika, 4,3 milyon m² (önceki yıl 4,3 milyon m²), Kolombiya 1,6 milyon m2 (önceki yıl 1,5 milyon m²) kaydetti ve Arjantin 2,1 milyon m²'ye (önceki yıl 1,4 milyon m²) yükseldi. 

 

 

Türkiye’de parke üretimi oldukça eskilere dayanıyor, yer döşemesi olarak kullanılan Ahşap zemin kaplamaları eski Türk evlerinde geleneksel bir yapıya sahiptir. Mobilya sektöründe türkiye genelinde üretim nasıl belli bölgelerde ve şehirlerde toplanmışssa  Parke üreticileri de ağırlıklı olarak Düzce’de masıf parke ile başlayan bir hikayeye sahiptir. Avrupa’da MDF veya HDF üzeri dekor kağıttan mamül Laminat parke üretimi Türkiyede de son 20 yılda onlarca üreticinin pazara girmesiyle ithal laminatin Pazar payını minimuma düşürmüştür. Dünya çapında önemli bir aktör olan Kastamonu entegre yurtiçi ve yurtdışında üretim yaparak bugün pazarın güçlü global bir aktörü haline gelmiştir. Keza AGT, Pelitaslan, Işık Ahşap, Pelitaslan, Çamsan, starwood gibi güçlü aktörler de Türkiye’de son on yılda büyüyen yapı sektöründe laminat parke  üretimiyle önemli bir ihtiyacı karşılamışlardır. Yıllar sürecinde zemin döşemelerinde artık belirleyici malzeme Laminat parke olmuştur.  Aynı zamanda önemli bir ihracat pazarına da sahip olan Türk laminat Parke üreticileri, bugün dünya laminat parke sektörünün en önemli aktörlerinden biri  haline gelmişlerdir 

 

Türk laminat parke üreticileri  dünya genelinde rekabet edecek güce sahipler

Türkiye laminat parke sektörü, gerek gerçekleştirdikleri ileri teknoloji yatırımları, özellikle de parke sektörü için çok önemli olan yeni teknoloji olan continiu tesislere sahip ki en son bu tesis starwood tarafından 2018 sonunda gerçekleştirildi. Aynı hatlar Kastamonu ve diğer üreticilerde de mevcut. Avrupa laminat tesisleri için tümü olmasa da bu noktada biraz daha eski teknoloji ile üretim yapıyor diyebiliriz. Türk üreticileri teknoloji ve ürün kalitesindeki yetkinliğiyle dünya pazarında önemli bir avantaj yakalıyor. Parke üretiminde güçlü bir sanayi yapısının olması, iç pazardaki müşteriler için ürün çeşitliliği ve farklı fiyat alternatifleri sağlıyor 

Türkiye, kapasite olarak MDF, yonga levha ve laminat parke üretiminde dünya sıralamasında ilk 5’te yer alıyor. TOBB veri tabanına kayıtlı, masif parke, laminat parke ve lamine parke üreten küçük-büyük işletme sayısı toplam 144 olup, bu işletmelerde 10 binin üzerinde  çalışan  istihdam ediliyor. Sektördeki toplam üretim miktarı yıllık 140 milyon metrekare civarında bulunuyor.

 

 

 

 

 

 

 

yazar

Nesip Uzun-editor yazısı

E-bülten için e-posta bırak