2012 TÜRKİYE VE DÜNYA MOBİLYA SEKTÖR RAPORU: Mobilya Sektörü İhracat, Üretim ve Tüketim Verileri

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi - furniture - wood - design - dizayn - aksesuar - kenarbandı - edgeband - makine -woodworking - woodworkingmachinery - fair - mobilya fuarları - woodworking machinery - ahsap makineleri- glue-yapıştırıcı tutkal-

2012 TÜRKİYE VE DÜNYA MOBİLYA SEKTÖR RAPORU: Mobilya Sektörü İhracat, Üretim ve Tüketim Verileri

31-07-2012
2012 TÜRKİYE VE DÜNYA MOBİLYA SEKTÖR RAPORU: Mobilya Sektörü İhracat, Üretim ve Tüketim Verileri
Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER) dünya genelinde yapılan araştırma ile mobilya sektörünün 2011 yılı ihracat verilerini açıkladı. Buna göre Türkiye, 5 yıl içinde mobilya sektöründe dünyada ilk 10 ihracatçı ülke içinde yer alacak.
Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER) dünya genelinde yapılan araştırma ile mobilya sektörünün 2011 yılı ihracat verilerini açıkladı. Buna göre Türkiye'de toptan fiyatlar ile üretim; 2008 yılında 4,8 milyar dolarken, 1,2 milyar dolarlık artışla 2011'de 6 milyar dolara ulaştı.

Perakende fiyatları ile Tüketim ise; 7 milyar dolardan 9 milyar dolara çıkarak 2 milyar dolarlık bir artış kaydetti. İhracat yapılan ülkeler arasında ilk üç sırayı sırası ile Irak, Almanya ve İran oluşturuyor. Bu ülkelerin ihracat rakamları ise şöyle; 2011'de, Irak 286.526,417 dolar ile ihracat şampiyonu iken, Irak'ı, 168.840.595 dolar ile Almanya, 110.754.208 dolar ile İran ve 108.545.375 dolar ile Azerbaycan takip ediyor. Yapılan Araştırmaya göre, oturmaya mahsus mobilyalar kategorisinde;

Almanya 94.060,213 dolar ile birinci,
Irak; 93.052.863 dolar ile ikinci,
İran ise 56.844.104 dolar ihracat rakaımı ile üçüncü sırada yer alıyor.

2011 yılının sonunda Toplam İhracat içinde ürün gruplarının oranları; Oturmaya mahsus mobilyalar, aksam-parçaları % 0,38 , Tıpta, cerrahide, dişçilikte vb kullanılan mobilyalar % 0,02 , Diğer mobilyalar vb. aksam, parçaları % 0,54 , somyalar, şilte, yatak, yorgan, yastık, puf, diz, ayak örtüleri vb. % 0,06 şeklinde dağılıyor. Türkiye Mobilya üretimi rakamları artış gösteriyor 2010 yılında Mobilya üretimi 5,6 milyar dolarken, 2011 yılında bu rakam 6 milyar dolara, perakende fiyatları ile tüketim ise 8 milyar dolardan 9 milyar dolara çıktı. Türk mobilya sektörünün dünyada büyüme gösterdiği ihracat alanında Türiye'nin de kısa sürede lider ülkeler arasına girmesi en büyük hedef. İhracat rakamları ile ilgili olarak MOSDER başkanı Ramazan Davulcuoğlu şu açıklamaları yapıyor;
"MOSDER olarak hedefimiz dünyadaki en büyük ilk 7 ihracatçı ülke içinde olmak. Son 2 yıldır %20 büyüyen ihracatımızı ve aynı büyümenin bu yılda olacağını dikkate aldığımızda önümüzdeki 5 yıl içinde dünyada ilk 10 ihracatçı ülke içinde olacağımızı öngörüyoruz. Türkiye'de çok canlı bir pazara sahibiz. Tüm dünyada aranan, istenen Türk mobilya stilini oluşturmak da asıl hedefimiz. Bu anlamda İç pazar hacmi 9 milyar dolara ulaşan ve 2012 yılında 2 milyar dolarlık ihracat hedefine odaklanan mobilya sektöründe yer alan tasarımcıları da özellikle destekliyoruz. Türk mobilyasının en yoğun olarak ihraç edildiği ülkeler arasında Irak, Almanya, İran, Azerbaycan, Fransa ve Türkmenistan'dan sonra; Rusya, Suudi Arabistan, İngiltere, Yunanistan, Hollanda ve Libya yer almakta. Önümüzdeki dönemlerde de başta Avrupa ülkeleri olmak üzere dünyanın her köşesinde mobilyalarımızın büyük beğeni toplayacağına inanıyoruz."

TÜRKİYE MOBİLYA SEKTÖRÜNÜN HACMİ
Türkiye'de mobilya sektörünün hacmi her geçen yıl başarılı bir artış kaydederek büyümeye devam ediyor. Son 2 yıldır %20 büyüyen ihracatımızı ve aynı büyümenin bu yılda olacağını dikkate aldığımızda önümüzdeki 5 yıl içinde dünyada ilk 10 ihracatçı ülke içinde olacağımızı öngörüyoruz. Türkiye'de çok canlı bir pazara sahibiz. Tüm dünyada aranan, istenen Türk mobilya stilini oluşturmak da asıl hedefimiz. Bu anlamda iç pazar hacmi 9 milyar dolara ulaşan ve 2012 yılında 2 milyar dolarlık ihracat hedefine odaklanan mobilya sektöründe emin adımlarla ilerlemeye devam ediyoruz. Önümüzdeki dönemlerde de başta Avrupa ülkeleri olmak üzere dünyanın her köşesinde mobilyalarımızın büyük beğeni toplayacağına inanıyoruz 2012 GÖZ ALICI VE İŞLEVSEL MOBİLYALARIN YILI OLACAK Bu yıl mobilya trendlerinde renkler ve sadelik aynı çizgide buluşuyor. Görselliğin yanısıra mobilyanın işlevsel olması da tercihler arasında ön sırada yer alıyor. Ürünlerin hacmi aileleri düşünerek büyük üretilirken, yalnız yaşayan şehirli kullanıcılar için de özel üretimler unutulmuyor. Feminen detaylar, doğal ürün, ergonomi ve kullanım kolaylığı ön planda 2012 mobilya modasında; avangarde rüzgarının bir miktar dindiği, yerini modern koleksiyonlara bıraktığı gözlemleniyor. Avangarde çizgiler daha kibarlaşıp, romantik ve nostaljik çizgilere kayıyor. Ürün kompozisyonlarında feminen detaylar, doğal ürün-malzeme ve ergonomi, teknoloji ve kullanım kolaylığı gibi konseptler ön plana çıkıyor. Çok işlevli, kullanım alternatifi sunan, katlanabilir-gizlenebilir detaylara sahip, mekanlara dinamizm katan mobilyalar hayatımızda daha çok yer buluyor. Küçük alanlara sahip kullanıcılar için; çok işlevli tasarımlar hem günlük hayatı kolaylaştırıyor hem de ferah yaşam alanları yaratıyor. Ürünlerin hacimleri, Türk aile yaşantısı düşünülerek, ağırlıklı oranda büyük çalışılıyor. Ancak yalnız yaşayan kişilerin şehir yaşantısına uygun minimalist dünyalarına uygun ölçülerde ürünlere de mutlaka yer veriliyor. Mobilyanın en önemli tercih detayı olan estetizm günümüzde rahatlık ve kullanım kolaylığına dönüşürken, sadece estetik detaylara sahip ürünler çok işlevsel değil ise tercih edilmeme riskini taşıyor.

2012'de Mobilyaların İç Detaylarını Görebiliyoruz 2012 trenleri arasında, ürünlerin iç detaylarının gösterildiği tasarımlar göze çarparken, yüzeylerin daha çok ön plana çıkarıldığı tasarımlar da sektörün vazgeçilmez değerleri arasındaki yerini koruyor. Bu yıl da mobilya aksesuarlarında, bütünleyici ürünlerin yarattığı zenginlik ve zıtlık yaşam alanlarının değişmez unsuru durumunda. Sade - yalın tasarımlar bütünleyici ürünlerle zenginleştirilip kişilerin zevk ve beğenilerine sunuluyor. Son yıllarda ön plana çıkan, açık renkler ve kahve tonları, yine mobilya trendlerinde ön sıralarda yer alıyor. Öte yandan renkli olmayı sevenler için; popüler renklerin baskın olarak kullanıldığı ürünleri görmek mümkün. Özellikle uçuk pembe, gül kurusu, fuşya, küf yeşili, mürdüm, deniz ve petrol mavisi, altın sarısı, beyaz gibi zıt ve sıcak-soğuk renklerin birlikte kullanımına da sıkça rastlanıyor. Kumaşlarda ise; göz alıcılık ile sadeliğin buluşması sezona damgasını vuruyor. Soft, yumuşak tuşeli; keten, düz sentetik kumaşlar, rahat pamuklular, kanvas, gabardin, jean taklidi kumaşlar ve jakarlı kumaşlar bu yılda kullanıcılarını bekliyor.
yazar

E-bülten için e-posta bırak