Mobilya dergisi 2020-2021 yılı yüzey kağıdı ve folyo araştırma raporu:SURTECO SÖYLEŞİ

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi - furniture - wood - design - dizayn - aksesuar - kenarbandı - edgeband - makine -woodworking - woodworkingmachinery - fair - mobilya fuarları - woodworking machinery - ahsap makineleri- glue-yapıştırıcı tutkal-

Mobilya dergisi 2020-2021 yılı yüzey kağıdı ve folyo araştırma raporu:SURTECO SÖYLEŞİ

10-05-2021
Mobilya dergisi 2020-2021 yılı yüzey kağıdı ve folyo araştırma raporu:SURTECO SÖYLEŞİ
Surteco GmbH, dekoratif ve işlevsel yüzeylerin önde gelen tedarikçilerinden biridir. Surteco ürün yelpazesi ile; baskılı dekoratif kağıt, emprenyeli dekoratif filmler, embos/release kağıtlar, kağıt veya plastik bazlı kenarlar, finish folyo (önceden ve sonradan emprenye edilmiş), dokunsal yüzeyler, kaplamalar olmak üzere pazarda benzersizdir. Firma, Felix Schoeller kâğıtlarının kurulduğu ve 1951 Bausch AG, 1999’un Linnemann AG ile birleştiği 1872 yılına dayanmaktadır.

Mobilya Dergisi:   Firmanızla  ve Surteco ile ilgili kısa bilgiler verebilirmisiniz?, Surteko ne zamandan beri Türkiye pazarında ? 

Surteco GmbH, dekoratif ve işlevsel yüzeylerin önde gelen tedarikçilerinden biridir. Surteco ürün yelpazesi ile; baskılı dekoratif kağıt, emprenyeli dekoratif filmler, embos/release kağıtlar, kağıt veya plastik bazlı kenarlar, finish folyo (önceden ve sonradan emprenye edilmiş), dokunsal yüzeyler, kaplamalar olmak üzere pazarda benzersizdir. Firma, Felix Schoeller kâğıtlarının kurulduğu ve 1951 Bausch AG, 1999'un Linnemann AG ile birleştiği 1872 yılına dayanmaktadır. 2014 Bausch Dekor &, Süddekor SURTECO DEKOR ile birleşmiştir. 2018 Plastik ünite Döllken -KV GmbH'nin kağıt ünitesine birleşmesi ile SURTECO GmbH oldu. Genel merkezi Almanya'da yer almaktadır. 700 Milyon Euro cirosu ve 4 kıtadaki üretim tesisleri, satış ofisleri ve yaklaşık 3.000 çalışanıyla dünya çapında SURTECO, dekoratif sektörün en büyük gruplarındandır.

Süddekor, Bausch-Linnemann ve Döllken gibi tek grup üyelerinin faaliyetleri 1990'lara kadar uzanmaktadır.

 Mobilya dergisi :   Panel ve Mobilya ve dekorasyon sektörüne yönelik Surteko markası altında hangi ürünler var,   hedef pazarlarınız içinde Türkiye nasıl bir yer kaplıyor.  

Türkiye pazarındaki ana faaliyetimiz; laminat, ahşap işleme ve mobilya endüstrisi için baskılı dekoratif kağıt tedariğidir. Son yıllarda, Polytop  gibi haptik katmanların yanı sıra release kağıtlarıyla (aynı zamanda embos kağıtları olarak da bilinir) faaliyetlerimizi arttırabildik. Türk sanayisinin önemi kendinden açıklayıcıdır; sadece Avrupa MDF üretim kapasitesine bir göz atarsak - yıllık 4.800.000 m3 MDF kapasitesi (+ 3.000.000 m³ Sunta) ile Türkiye, Avrupa sıralamasında ilk sırayı almıştır. Ülkeler arasında belirli bir sıralama, bir pazarın önemini kategorize etmek için doğru yaklaşım olmayacaktır. Her pazarın; jeo stratejik olanakları, lojistiği (deniz yolu) vb. ile kendi değeri ve önemi vardır.

 Mobilya dergisi :  Türkiye mobilya ve panel pazarını nasıl değerlendiriyorsunuz, ürünleriniz açısından değerlendirdiğimizde ürünleriniz  Mobilya  panel kaplama, kapı yüzeyleri, mutfak dolap kapak ve dekorasyon alanlarından en çok hangi segmentlerde kullanılıyor. 

Satış müdürümüz ve Türkiye'deki temsilcimiz HANEX aracılığıyla;  Türkiye'deki müşterilerimizin ürün yöneticileri, tasarımcıları ve üretim sorumluları ile neredeyse her gün iletişim halindeyiz. İstanbul'da yeni kurulan showroomumuz ile deneyim ve bilgi alışverişi imkânlarımızı genişlettik. Tüm bu kanallar aracılığı ile, Türk sanayisinin talep ve ihtiyaçlarına, müşterilerimizin takip ettiği projelerden bağımsız olarak bireysel çözümler buluyoruz. Döşeme, salon, banyo, mutfak ve dekorasyon alanları gibi tüm segmentler için ürünlerimizi bulabilirsiniz.

 Mobilya dergisi :    Pandemi sürecinde küresel pazarda ve Türkiye pazarında neler yaşadınız, 2020 yılında üretim ve talep eğrisinde neler oldu? Firma taleplerinde fazla bir talep oldu mu, olduysa tedarik noktasında sorun yaşadınızmı?

"Coccooning" olgusu Türkiye'de ve tüm dünyada yaşandı. Coccooning: Evlerinde oturan insanların boş zaman etkinliklerine veya tatile harcayamadıkları parayı, karantina zamanında yeni döşemeler, yeni mutfaklar gibi özel alanların yenilenmesi için harcamaları anlamına gelir. Tüm Avrupa'da ve Türkiye'de sektördeki rakamlar bu etkiyi kanıtlıyor. Şimdiye kadar, tatil endüstrisi veya restoranlar gibi diğer birçok sektörün aksine; ağaç ve mobilya endüstrisi, önceki yıllarla aynı seviyeleri koruyabildi, hatta arttırabildi.

Salgının 1. dalgası sırasında (Mart-Nisan 2020); ciromuzda ve ürünlerimizde sipariş düşüşünü hissettik. Bu tabii ki; müşterilerimizin ve kendi fabrikalarımızın salgın nedeniyle kapanmalara gitmiş olmasından kaynaklandı. Önceki soruda verilen açıklama ile; yılın geri kalanındaki talep, bu kırılmayı telafi edebilmiş ve yıl, tahmin edildiği gibi ve aşağı yukarı önceki yıllar düzeyinde kapanmıştır. 2020 yılının hiçbir anında, esnek üretim planlaması ve müşterilerimizle sıkı iletişim sayesinde talepleri karşılamada herhangi bir sorunla karşılaşmadık.

 Mobilya dergisi :  Bu yıl 2021’de beklentilerinizi nasıl görüyorsunuz. 

 2021'in ilk çeyreği, 2020'nin 2. yarısındaki talep ile aynı oranı göstermekte. Ancak; 2021 iyi bir şekilde başlasa bile; ekonomik düzeyde salgın sonuçlarının, nihai müşterilerin tüketim davranışlarına etkisi neredeyse önceden tahmin edilemez hale geldi. Elbette bu durum; yeni trendler, fuarlar vb. gibi diğer kararları ve eylemleri olumsuz etkilemektedir.

 

 

 

 

“ Subject: Furniture Magazine 2020-2021 surface paper and foil research report:

 Mobilya dergisi :  Can you give us a brief information about SURTECO ? Surteco has been in the Turkish market since when ?

Surteco GmbH is one of the leading provider of decorative and functional surfaces. The product range of Surteco is unique in the market as there are: printed decorative paper, impregnated decorative films, release (embossing) papers, paper or plastic based edges, finish foil (pre and postimpregnated), haptic surfaces, overlays. Company goes back to 1872 when Felix Schoeller papers was founded, which became 1951 the Bausch AG, 1999 fusion with the Linnemann AG. 2014 merger if Bausch Dekor  &, Süddekor into SURTECO DECOR. 2018 Fusion of the plastic unit Döllken -KV GmbH to the paper unit becoming the SURTECO GmbH. Headquarter is located in Germany. With 700 Million Euro turnover and roughly 3.000 employees worldwide with production facilities and sales offices on 4 continents, SURTECO belongs to the biggest groups in the decorative industry.

The activities of the single group members as there were Süddekor, Bausch-Linnemann and Döllken go back to the 1990s.

 Mobilya dergisi :  For the panel, furniture and decoration industry , which Surteco products under the brand name and how Turkey occupies a place in your target market? If we rank, where can we evaluate it?

Our main activity in the Turkish market is the supply of printed decorative paper for the laminate, woodworking and furniture industry. In the recent years we could increase our activities with release papers (also known as embossing papers) as well as with haptical layers like our Polytop ®.

The importance of the Turkish industry is self-explanatory, just by taking a look to the European MDF production capacity – with 4.800.000 m³ annual MDF capacity (+ 3.000.000 m³ Chipbaord) Turkey took the pole position in the European ranking. A specific ranking in between countries would not be the correct approach to categorize the importance of a market. Every market has it’s own value and importance based on geostrategical possibilities, logistics (sea way) etc.  

 Mobilya dergisi :   How do you assess panel and furniture market in Turkey? When your products are evaluated; in which segments they are mostly used (furniture, panel covering, door surfaces, kitchen cabinet doors and decoration areas..) ?

Through our sales manager and our agency HANEX in Turkey, we are in almost daily contact with the product managers, designers and production responsibles of our customers in Turkey. With our new established showroom in Istanbul we have enlarged our possibilities of exchange of experiences and information. Through all this channels we find individual solutions for the demands and need of the Turkish industry independently which project our customers are following. You can find our products in all segments like flooring, living room, bathroom, kitchen as well as decoration areas.

 Mobilya dergisi :   In the process of the pandemic, what are your experiences in the global market and also Turkish Market ?

The phenomenon of “cocconing” took place in Turkey and allover the world. Means that since the private households could not spend any money on freetime activities or vacation, they used the quarantine time to spend eventually free amounts on renovation of tehir private spaces like new floorings, new kitchens etc. Figures in the whole industry allover Europe and Turkey are prooving this effect. So far the woordworking and furniture industry could keep the same quotes as previous years or even increase. Contrary to many other sectors like the holiday industry or restaurants etc.

 Mobilya dergisi :  What happened in the production and demand curve in 2020? Was there a high demand in the company demands, if so, did you have any problems at the supply point?

During the 1ast wave of the pandemy (March-April 2020) we felt a drop of orders and turnover allover our products. Obviously due to shut downs in the factories at our customers and in our plants. Due to the explanation given in the previous question, the demand of the rest of the year could recover this breakdown and the year was closed more or less as predicted and on the level of the previous years. At no time of 2020 we faced any problems to cover the demands, due to flexible production planning and tight communication to our customers.  

 Mobilya dergisi :  What are your expectations for this year – 2021  ?  

The first quarter of 2021 shows the same demand as in the 2nd half of 2020. Even if 2021 started in a good way it is unfortunately almost inpredictable to foresee the pandemic consequences on an economic level in the consumption behaviour of the final customers. This of course influences any other decisions and actions like new trends, fairs etc.

 

 

yazar

Nesip Uzun-editor yazısı

E-bülten için e-posta bırak